رفع ناترازی بودجه با مولدسازی دارایی‌های دولت در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 تیر 1402 | 09:28 ق.ظ
رفع ناترازی بودجه با مولدسازی دارایی‌های دولت در خوزستان معاون عمرانی استاندار خوزستان: با مولدسازی دارایی‌های دولت در استان می‌توان ناترازی بودجه را رفع کرد.

محمد خانچی در کارگروه استانی مولد سازی دارایی‌های دولت در خوزستان با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان به طور جدی در حال پیگیری است، گفت: مولدسازی در پیشرفت و تسریع طرح‌ها در سطح استان اهمیت زیادی دارد، بطوریکه اگر بخش کوچکی از میزان دارایی‌های شناسایی‌شده دولت در خوزستان مولدسازی شوند، بخش قابل توجهی از ناترازی بودجه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیازمند ارتقای تصمیم‌های مرتبط با این حوزه هستیم و باید در این بخش کار جدی کنیم، ادامه داد: پایان ایستایی سرمایه، یکی از دستاورد‌های این طرح است که اگر به ثمر بنشیند، تولید ناخالص داخلی از این محل رشد می‌کند.

خانچی با اشاره به مولدسازی در خوزستان، افزود: درباره فرآیند مولدسازی دارایی‌های دولت اتفاق مهمی در استان رخ داده و به نظر می‌رسد تاکنون هم رسانه‌ای نشده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان می‌گوید: مولدسازی دارایی‌های دولت صرفاً به مفهوم فروش اموال دولت نیست، البته فروش هم یکی از مصادیق این موضوع است، اما با این حال موضوع مشارکت، اجاره‌دهی، واگذاری، سرمایه‌گذاری و تبدیل به اوراق بهادار کردن از جمله اقسام مولدسازی است که دولت باید این موارد را در دستور کار خود قرار دهد تا از دارایی غیر مولد دارایی مولد ایجاد کند.

این مقام مسئول می‌گوید: این موضوع می‌تواند نجات‌دهنده کسری بودجه باشد و انقلابی در مولدسازی دارایی‌های دولت به وجود آورد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار