صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 26 تیر 1402 | 11:30 ق.ظ
صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان از سرگرفته شد سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان، از آزاد سازی صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در همه صیدگاه‌های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس از روز یکشنبه تا اطلاع بعدی خبر داد.

فلامرز مزارعی روز یکشنبه به خبرنگاران رسانه‌ها افزود: صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید با استفاده از شیوه‌های صید مجاز آزاد است.

وی با تاکید بر حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان در خلیج فارس و دریای عمان و اهمیت پایداری صید و صیادی برای نسل آینده گفت: بدون شک کنترل و ممانعت صید غیر مجاز نیازمند همکاری بیش از پیش صیادان، تعاونی‌های صیادی و سایر ارگان های ذی ربط برای پایداری این سرمایه ملی است.

ماهی حلوا سفید یا در اصطلاح محلی زبیدی یکی از ماهیان با ارزش شیلاتی و اقتصادی در آبهای جنوبی ایران به شمار می رود که به دلیل ارزش تجاری و تقاضای مصرف بالا در دهه‌های اخیر تحت فشار صیادی زیادی قرار داشته است.

کمیته صید شیلات خوزستان با هماهنگی پژوهشکده آبزی پرور آبهای جنوب کشور برای حفظ ذخایر این آبزی باارزش دریایی و فرصت تخم گذاری ، دوره‌های محدود ممنوعیت صید را در آبهای و صیدگاه‌های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس اعمال می‌کند.

سنگینی ناوگان صیادی، صید در زمان ممنوعیت ، ورود شناورهای صیادی کشورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های کشور ، استفاده از روش‌های غیرقانونی صید همچون ترال، فعالیت شناورها و قایق‌های صیادی فاقد پروانه صید از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

سالانه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس صید می شود که این میزان هر ساله به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، رو به کاهش است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار