یک محموله چهار هزار و ۵۰۰ تنی برنج در راه خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 مرداد 1402 | 10:59 ق.ظ
یک محموله چهار هزار و ۵۰۰ تنی برنج در راه خوزستان سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک محموله چهار هزار و ۵۰۰ تنی برنج تا یک‌ ماه دیگر وارد استان می‌شود.

عبدالهادی فرخ تبار روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  بیان کرد: مردم هیچگونه نگرانی برای تامین کالای اساسی نداشته باشند چراکه اقدامات لازم برای دسترسی آسان مردم به این اقلام انجام می‌شود.
وی افزود: این‌ محموله برنج که قرار است وارد استان شود برای توزیع در بازار و مصرف عموم مردم و مراسم پخت غذای اربعین حسینی خواهد بود.
فرخ تبار با اشاره به طرح توزیع کالای اساسی خرداد و تیرماه (طرح غدیر) گفت: یکهزار تن برنج و ۶۰۰ تن شکر در قالب این طرح در بازار استان خوزستان توزیع شد.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: سهمیه مورد نیاز هیات‌های عزاداری و موکب‌ها نیز با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برآورد و از وزارتخانه تامین شد.
وی با اشاره به اینکه توزیع شکر مردادماه در بازار استان آغاز شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان یکی از قطب‌های تولید شکر کشور است مشکلی در تامین این‌ کالا در استان نیست.

فرخ تبار اضافه کرد: میزان توزیع شکر بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت‌های توسعه و نیشکر استان خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به قیمت مصوب شکر فله و بسته بندی بیان کرد: قیمت مصوب شکر فله در استان هر کیلوگرم ۲۸۰ هزار ریال و بسته بندی هر کیلوگرم ۳۳۰ هزار ریال است.
وی با تاکید بر اینکه اطمینان لازم را به مردم درخصوص وضعیت ذخایر کالای اساسی استان می‌دهیم، افزود: خوزستان با داشتن کارخانه‌های تولید روغن خوراکی هیچگونه مشکلی در تامین این‌کالا ندارد.
فرخ تبار با بیان اینکه در حال پیگیری برای ورود گوشت قرمز منجمد از کشورهای آفریقایی به استان هستیم، گفت: قیمت مصوبی برای گوشت وجود ندارد چراکه قیمت این کالا بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قیمت ارشادی این کالا را تعیین می‌کند و عرضه بالاتر از این قیمت، تخلف است.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: به دلیل بالا رفتن قیمت‌های تولید خوراک و نگهداری دام، قیمت گوشت قرمز نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار