استقرار گروه‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان در پایانه‌های مرزی

تاریخ انتشار: یکشنبه 5 شهریور 1402 | 10:32 ق.ظ
استقرار گروه‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان در پایانه‌های مرزی مدیرکل دامپزشکی خوزستان از استقرار کارشناسان بهداشتی دامپزشکی همزمان با ایام اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

ناصر عسکری فرد گفت: فعالیت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در قالب گروه‌های عملیاتی همزمان با ایام اربعین در استان خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و افزایش تردد زوار امام حسین (ع) در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۴۵ کارشناسان بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است.

عسکری فرد ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، نظارت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تامین سلامت و امنیت غذایی زائران است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان می‌گوید: رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در موکب‌های اربعین حسینی تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ذبح دام در مواکب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام می‌شود، بنابراین تقاضا می‌شود موکب داران جهت ذبح دام‌های خود به کشتارگاه‌های شهرستان مراجعه کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار