به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛

مدیرعامل نفت و گاز اروندان امسال ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 شهریور 1402 | 11:25 ق.ظ
مدیرعامل نفت و گاز اروندان امسال ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از صرفه جویی ارزی هفت میلیون دلاری این شرکت خبر داد و گفت: میزان تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۲ هزار بشکه رسیده که به نوعی ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم.

عبدالله عذاری‌اهوازی امروز دوشنبه در نشست با رسانه های استان به مناسبت هفته دولت در زمینه عملکرد دوسال گذشته این شرکت ، اظهار داشت: شعار سال شعار رشد تولید و کاهش تورم است که در جهت رشد تولید، شرکت نفت و گاز اروندان ضمن نگه داشت حفظ تولید ، افزایش ظرفیت را نیز به همراه داشته است.

 

وی افزود: علاوه بر حفظ و نگهداری اقداماتی در زمینه افزایش تولید به عنوان برنامه‌های چاه محور در دستور کار است؛ تولید شرکت‌های نفتی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد ملی نفت مدیریت می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: شرکت نفت و گاز اروندان تنها شرکتی بوده که بیش از برنامه ارایه شده، تولید داشته است؛ در میدان آزادگان جنوبی ۲۵ درصد به تولید اضافه کردیم .

 

وی بیان کرد: ۷۱ درصد میادین مشترک نفتی در غرب کارون است ؛ اهمیت سوق‌الجیشی این شرکت مشخص است . در میدان آزادگان جنوبی بزرگترین میدان ایران است؛ بزرگترین میدان های نفتی کشور ،اهواز، مارون، گچساران و آزادگان است. 

 

عذاری اهوازی گفت:از  سال ۱۴۰۰ که این شرکت را تحویل گرفتیم ۸۹ هزار بشکه تولید داشت که انتهای ۱۴۰۱ میزان تولید را به ۹۲ هزار بشکه رساندیم و امسال نیز این میزان تولید به ۱۰۲ هزار بشکه رسیده است که به نوعی ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم که کار دشواری بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین با تکیه بر ظرفیت های بومی و تلاش نیروهای متخصص داخلی با راه اندازی کارخانه تولیدی، هشت میلیون دلار تنها در عرض چند ماه صرفه جویی ارزی داشتیم.

 

مدیرعامل نفت و گاز اروندان اظهار داشت: میدان نفتی اروند در جنوبی ترین بخش غربی کشور است و جزو آبادان است ؛ این میدان هم مشترک است ، میدان مینو نیز در کنار این میدان است که در مناقصه آن شرکت کردیم . 

 

وی یادآور شد: امید است بتوانیم فاز سوم میدان نفتی دارخوین را نیز بر عهده بگیریم و این میدان را توسعه دهیم ؛ با این اقدام ضمن افزایش سرعت توسعه می توانیم در زمینه اشتغالزایی نیز بیشتر ورود کنیم.

 

عذاری اهوازی گفت: سپهر جفیر نیز میدان جدیدی است که به مجموعه ما اضافه می شود که ۳۵ هزار بشکه از این میدان برداشت خواهیم داشت و امید است به تولید ۳/۴ دهم بشکه در روز برسیم.

 

وی بیان کرد: اکنون ظرفیت تولید ما بالای ۴۰۰ هزار بشکه در روز است و به عنوان دومین شرکت تولید کننده نفت بعد از مناطق نفت‌خیز هستیم ؛ به غیر از دارخوین تمامی میدان های نفتی ما مشترک است و این اهمیت این مناطق را نشان می دهد . 

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در بحث ساخت داخل سال ۱۴۰۰ با ۱۱ شرکت دانش بنیان همکاری داشتیم که ۲۸ میلیارد تومان ، سال ۱۴۰۱ این تعداد به رقم ۹۳ میلیارد تومان رسیدیم ؛ در بحث مناقصات تبصره ۱۶ و حکایت از کالاهای داخلی ، مجموع همکاری ما در ۱۴۰۰ ، ۱۴ میلیارد تومان بوده و اکنون این مجموعه معاملات به به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی بیان کرد: گازهای همراه نفت سالها بود که به درستی جمع آوری نمی شد با برنامه ریزی در غرب کارون یک کارخانه راه اندازی شد و ظرفیت این کارخانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب است؛ اکنون نیز خوراک میدان های آزادگان و یادآوران نیز به این کارخانه ارسال می شود؛ قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار بین شرکت نفت و گاز اروندان و پالایشگاه گاز منعقد شده و این نوید را می دهیم در سال آینده گازی که سوخته شود نخواهیم داشت.

 

عذاری اهوازی گفت: در زمینه اشتغال نیز ۹۹ درصد نیروهای خود را از نیروهای بومی  جذب کردیم ؛ در برنامه داریم که نخبگان منطقه را آموزش دهیم تا بتوانیم از ظرفیت این نیروهای بومی بیشتر استفاده کنیم. 

 

وی اظهار داشت: شرکت نفت و گاز اروندان در مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی داشته که کمک به توسعه برق منطقه اسماعیلیه یکی از اقدامات موثری بوده است ؛ کمک رسانی به واحد‌های آتش نشانی به شهرهای منطقه ، میزبانی از زائران اربعین از قبیل تهیه اتوبوس ، خدمت رسانی در مواکب و … از دیگر اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی بوده است.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: پشتیبانی از برنامه های ملی و مذهبی، آبرسانی به مناطق کم برخوردار، برگزاری کلاس های قرآنی نیز در برخی از شهرستان ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

وی افزود: این شرکت در زمینه ساخت و بازسازی مدارس نیز ورود کرده و در این هفته به مناسبت هفته دولت تعدادی مدرسه یا احداث شده و یا بازسازی شده است. ساخت یک مدرسه نیز در دستور کار بوده که به زودی به بهره برداری می رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار