بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه خوزستان زیر پوشش طرح نماد

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1402 | 11:47 ق.ظ
بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه خوزستان زیر پوشش طرح نماد مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از قرار گرفتن ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه استان زیر پوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

مسعود حمیدی‌نژاد یکی از طرح‌های جامع مجموعه تعلیم و تربیت کشور در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه در سطح خوزستان زیر پوشش خدمات طرح نماد هستند و بر این اساس دانش‌آموزان در قالب این طرح خدمات تخصصی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: طرح نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل؛ غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی، به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

حمیدی نژاد با بیان اینکه این طرح ۴ بخش مهم شامل؛ غربالگری، آموزش‌های ارتقایی، سامانه ارجاع و ارائه خدمت دارد، ادامه داد: نماد، در قالب یک فرآیند مدون به دنبال افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است و تنها با نقش‌آفرینی فعال والدین به عنوان شرکای راهبردی آموزش و پرورش محقق و میسر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان و مصون‌سازی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین هدف اجرای طرح نماد عنوان و اضافه کرد: اجرای این طرح هم در پیشگیری و هم در حوزه مداخله در فوریت‌های اجتماعی نقش ارزنده‌ای خواهد داشت آموزش و پرورش استان همه امکانات موجود را برای موفقیت این طرح متمرکز می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار