مدیریت نگهداشت آب در تالاب بامدژ با احداث یک سازه

تاریخ انتشار: شنبه 1 مهر 1402 | 09:42 ق.ظ
مدیریت نگهداشت آب در تالاب بامدژ با احداث یک سازه به منظور افزایش نگهداشت آب در تالاب بامدژ سازه‌ای با پیشرفت هفتاد درصدی در این منطقه در ححال احداث است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی سازه نگهدارنده آب در تالاب بامدژ گفت: این سازه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

عادل مولا اظهار کرد: سازه‌ای که به منظور افزایش نگهداشت آب در تالاب بامدژ در حال احداث است به مدیریت آب در این تالاب کمک می‌کند.

وی وضعیت فعلی تالاب بامدژ از نظر آبگیری را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیش از احداث سازه آب به همان صورت که وارد تالاب می‌شد از تالاب نیز خارج و مدیریتی روی آن نبود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: تالاب بامدژ به رودخانه شاهور وابستنه است که با ایجاد سازه نگهداشت، می‌توان میزان نگهداری آب به ویژه در زمان کم آبی یا تابستان‌ها را بهتر مدیریت کرد.

وی حقابه تالاب بامدژ را ۱۶۳ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش وزارت نیرو برای تالاب بامدژ در سال آبی جاری، پنج برابر بیشتر حقابه محقق شده است.

تالاب بامدژ سومین تالاب مهم در استان خوزستان به شمار می‌رود که در میان سه شهر اهواز، دزفول و شوش قرار دارد. این تالاب در سال‌های اخیر تحت تاثیر دستکاری‌های انسانی و به ویژه بومیان منطقه کوچک شده است.

تالاب بامدژ علاوه بر نقش مهمی که در کاهش آلودگی هوا دارد از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در خوزستان نیز به شمار می‌رود. از سوی دیگر چشم انداز زیبای این تالاب نقش مهمی را می‌تواند در جذب گردشگر و اشتغالزایی ایجاد کند. همچنین بخش زیادی از جوامع محلی از طریق این تالاب امرار معاش می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار