بیش از ۲۳ هزار تن انار از باغات خوزستان برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1402 | 10:13 ق.ظ
بیش از ۲۳ هزار تن انار از باغات خوزستان برداشت می‌شود مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انار از باغات استان خبر داد. محمد حسنی نسب، اظهار کرد: برداشت انار از سطح باغات خوزستان آغاز شده است و باغداران در حال برداشت این محصول از باغات خود هستند. وی افزود: سطح باغ‌های انار در استان حدود ۲ هزار […]

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انار از باغات استان خبر داد.

محمد حسنی نسب، اظهار کرد: برداشت انار از سطح باغات خوزستان آغاز شده است و باغداران در حال برداشت این محصول از باغات خود هستند.

وی افزود: سطح باغ‌های انار در استان حدود ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار است که از این میزان ۲ هزار و ۲۲۰ هکتار بارور و باقی درختان جوان هستند و در سال‌های آینده امکان برداشت از آن‌ها به وجود می‌آید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به شرایط باغ‌های انار در استان امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۳ هزار تن انار از این اراضی برداشت شود.

حسنی نسب عنوان کرد: باغملک، اندیکا، اندیمشک، ایذه و دزپارت از جمله مهمترین شهرستان‌های استان هستند که برداشت انار در آن‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برداشت انار تا اواسط آذرماه ادامه دارد، افزود: ارقام عمده باغات انار شامل ارقام محلی باغملک، شیوند، اندیمشک و در سطح محدودی ارقام رباب، شیشه گپ و شهداد است.

حسنی نسب خاطرنشان کرد: بخش عمده انار تولیدی برای تازه‌ خوری در بازارهای محلی استان و سایر نقاط کشور عرضه می‌شود و بخش دیگری از این محصول در صنایع فرآوری محلی نظیر تولید رب و ترشی انار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار