خرید گندم از کشاورزان خوزستانی رکورد زد

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مهر 1402 | 10:43 ق.ظ
خرید گندم از کشاورزان خوزستانی رکورد زد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از پرداخت مطالبات گندمکاران استان خوزستان خبر داد و گفت: رکورد خرید گندم از کشاورزان خوزستانی بی‌سابقه است.

محمد راضی جلالی روز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال جاری یک میلیون و ٧٢٠ هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و به ارزش کل ۲۵۷ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

وی بیان کرد: با پیگیری ‌های مستمر استانداری خوزستان، امروز مابقی مطالبات گندم کاران خوزستانی به مبلغ ۵۷ هزار میلیارد ریال، به صورت کامل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در فصل خرید به ازای هر کیلوگرم گندم مبلغ ۱۱۵ هزار ریال به صورت علی الحساب به کشاورزان پرداخت شده بود و مابقی آن یعنی ۳۵ هزار ریال به عنوان طلب کشاورزان مانده بود که به صورت یکجا پرداخت شد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه زمین‌های زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار