عقب ماندگی خوزستان در نصب دوربین‌های هوشمند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آبان 1402 | 11:20 ق.ظ
عقب ماندگی خوزستان در نصب دوربین‌های هوشمند استاندار خوزستان: در زمینه دوربین‌های هوشمند و کنترلی در استان دچار عقب ماندگی هستیم.

علی‌اکبر حسینی‌محراب گفت: خوزستان در خصوص نصب دوربین‌های هوشمند و کنترلی از دیگر استان‌ها عقب مانده است، اما در این چند ماه توانستیم امکانات خوبی در حوزه دوربین‌های راهنمایی و رانندگی و کنترلی تامین کنیم و تعداد زیادی از این دوربین‌ها فعال شده‌اند.

وی افزود: شهرداری اهواز در دستور کار دارد که به میزان دوربین‌های موجود، دوربین‌های جدید برای کنترل ترافیک نصب کند تا کنترل شلوغی در برخی نقاط مرکزی شهر، از طریق کنترل هوشمند انجام شود

حسینی محراب ادامه داد:  راه‌اندازی ریل باس می‌تواند بخشی از ترافیک شهر اهواز را حل کند و در این خصوص مقرر شده است که راه آهن طرح خود را در این زمینه ارائه دهد. البته به نظر می‌رسد بخش خصوصی باید در این زمینه به ما کمک کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز مشکلات زیادی در وقوع تصادفات و از دست دادن عزیزان ایجاد می‌کنند، اضافه کرد: بنا بر اعلام راهداری خوزستان تاکنون ۱۹ نقطه حادثه‌خیز بدیهی شناسایی شده که البته طبق نظر کارشناسان، تعداد این نقاط بیشتر است و باید کار‌های بیشتری برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شود.

وی می‌گوید: هرچند با کار‌هایی از قبیل نصب علائم و تعریض جاده‌ها از وقوع تصادفات جلوگیری می‌شود، اما نقش رانندگان در این زمینه بسیار مهم است و اگر به این علائم توجه نکنند و با سرعت بالا رانندگی کنند، این حوادث رخ می‌دهند.

حسینی محراب گفت: تا قبل از اربعین حسینی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات بسیار کم بود، اما در ایام اربعین، اکثر رانندگان خواب‌آلود و بدون استراحت رانندگی می‌کردند و شاهد حوادث تلخی بودیم بنابراین باید کاری کنیم که مقررات رانندگی به خوبی رعایت شود.

وی در خصوص بازگشایی برخی مسیر‌های بازار مرکزی شهر اهواز می‌گوید: اتحادیه‌های اصناف و برخی از مردم درخواست بازگشایی مسیر‌های بازار مرکزی شهر را داشتند که مقرر شد کارگروهی با حضور اتحادیه اصناف و معاونت عمرانی استانداری تشکیل و بر اساس نظرات کارشناسان در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان به پیشنهاد مطرح شده برای ایجاد پیست‌های موتورسواری برای جوانان اشاره کرد و ادامه داد: از همه فرمانداران می‌خواهیم پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی را در شهر‌های مختلف به عنوان طرح اولویت‌دار راه‌اندازی کنند.

وی اضافه کرد: در اهواز زمینی برای ساخت پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در نظر گرفته شده است و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود، یکی دو شهرستان این پیست‌ها را دارند، اما دیگر شهرستان‌ها نیز باید در این خصوص اقدام کنند.

حسینی محراب گفت: نرم‌افزار‌هایی برای کنترل ترافیک شهری در حوزه شهرداری اهواز وجود دارد که باید در اختیار همه شهر‌ها قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز با استفاده از نظرات مردمی و پاسگاه‌های محل، افزود: فرمانداران برای جلوگیری از تصادفات، باید رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را با جدیت دنبال کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تردد‌های بین شهری خوزستان، ادامه داد: این موضوع، یک جامعه فعال و پویا را نشان می‌دهد و باید به همین نسبت بزرگراه‌ها و جاده‌ها نیز گسترش یابند.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از طرح‌های مربوط به راه، ملی هستند و در سطح کلان تصمیم‌گیری می‌شود باید از مسئولان اصلی کشور درخواست شود که بر اساس عقب‌ماندگی‌ها، در این حوزه کمک کنند.

حسینی محراب افزود: خوزستان در انتقال کالا از بنادر جزو دو استان اول و در برخی موارد رتبه نخست کشور است، اما در رابطه با بزرگراه‌ها، استان نهم یا دهم هستیم. باید همه نخبگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خبرگان و مدیران خوزستانی در سطح کشور کمک کنند تا به جریان راه‌ها و بزرگراه‌ها قدرت بیشتری بخشیده شود و جامعه شاهد پیشرفت در این زمینه باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار