پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌ها

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آبان 1402 | 10:21 ق.ظ
پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌ها رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرخه میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی را ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

علیرضا قاسم‌پور توسعه مشاغل خانگی را راه حلی سریع برای اشتغالزایی در کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال سهم تسهیلات مشاغل خانگیخوزستان به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: سهم شهرستان کرخه از این تسهیلات رقمی بیش از ۳۴ میلیارد ریال است.

قاسم‌پور مشاغل خانگی را شامل مشاغل خرد، خانگی و بانوان عنوان کرد و ادامه داد: ۸۰ درصد تعهد شهرستان کرخه در ایجاد اشتغال خانگی محقق و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان فراهم شد.

به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرخه؛ مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی از طریق تبصره ۱۶، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و از طریق تبصره ۱۸ بیش از ۲ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴۰ مشاغل خانگی زودبازده مورد حمایت دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی قرار دارد، اضافه کرد: مشاغل مرتبط با صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با آن، تجارت الکترونیک، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از جمله مشاغل مورد حمایت ستاد مشاغل خانگی است.

میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی توسط ۳۹ دستگاه است که براساس اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ابتدای امسال تا اواخر مهرماه بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار