معاون حقوقی رئیس جمهور: منطقه آزاد اروند نیاز به بازبینی دارد

تاریخ انتشار: شنبه 13 آبان 1402 | 10:04 ق.ظ
معاون حقوقی رئیس جمهور: منطقه آزاد اروند نیاز به بازبینی دارد معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بازبینی درخصوص مناطق آزاد گفت: ناهماهنگی‌هایی که در منطقه آزاد اروند وجود دارد، باید حل شده و شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم شود.

محمد دهقان شامگاه جمعه در نشست با جمعی از آزادگان خوزستانی دوران دفاع مقدس خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: نواقص و مسائل مناطق آزاد کشور در حال بررسی است تا عملکرد این‌مناطق با توجه به اهداف تشکیل آن‌ها ارزیابی شود.

وی هدف از ایجاد مناطق آزاد را توسعه سرمایه گذاری، رونق تولید و گسترش صادرات عنوان کرد و افزود: عملکرد مناطق آزاد در این بخش‌ها ارزیابی می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از منطقه آزاد اروند و بررسی نواقص آن اظهار کرد: جمع بندی و نتایج این بازدید به رئیس جمهور اطلاع داده خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه برای محقق شدن هدف اولیه قانونگذار شاید لازم باشد بازبینی درخصوص مناطق آزاد انجام شود، گفت: مسئولان منطقه آزاد اروند همچون مردم‌ خواستار رفع مشکلات هستند، ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که نیاز است این‌مشکل حل و بستری برای فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم گردد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به عدم رغبت سرمایه‌گذار برای فعالیت در مناطق دارای مدیریت دوگانه گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند بر اساس توقعات انجام نشده است و متاسفانه در بخشی از زمین‌های این‌منطقه به امر تولید و یا کشاورزی پرداخته نشده است.

وی تاکید کرد: بدون هیچ‌ پنهان کاری باید مسائل و مشکلات در بخش‌های مختلف به رئیس جمهور ارائه شود تا برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مردم اقدامات لازم انجام شود.

دهقان در ادامه یکی از اهداف سفر خود به خوزستان را برگزاری کلاس آموزش مسائل حقوقی به مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: این اقدام به منظور توسعه مدیریت مبتنی بر آگاهی از مسائل حقوقی در استان‌های مختلف در حال انجام است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: مدیران ابتدا باید به قوانین اشراف داشته باشند تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه امروز زیر پرچم نظامی زندگی‌می‌کنیم که همیشه از حق و حقانیت در دنیا دفاع کرده است، افزود: متاسفانه کشورهای اسلامی آنگونه که باید از مردم‌مظلوم فلسطین حمایت نکردند.

 در این نشست برخی از آزادگان خوزستان در دوران دفاع مقدس به مسائل و مشکلات خود پرداختند.

معاون حقوقی رییس جمهور در سفر ۲ روزه خود به خوزستان ضمن بازدید از منطقه آزاد اروند با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دیدار و گفت و گو کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار