تمرکز پتروشیمی بوعلی سینا بر تولید نیاز داخل کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 آذر 1402 | 09:47 ق.ظ
تمرکز پتروشیمی بوعلی سینا بر تولید نیاز داخل کشور پتروشیمی بوعلی سینا با تحقق بیش از یک برابری ظرفیت تولید، برای تولید نیاز داخل به محصولات پتروشیمی تلاش می‌کند.

گزارش ۷ ماهه تولید این شرکت نشان می‌دهد این پتروپالایشگاه در این مدت با ۱.۱۳ برابر ظرفیت اسمی به تولید پرداخته و تمرکز خود را بر تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر با هدف برطرف کردن نیاز داخلی کشور معطوف کرده است.

این رقم حکایت از ادامه روند مثبت این پتروپالایشگاه در آستانه بهره‌برداری از واحد‌های راهبردی دارد تا «بوعلی» در کنار تولید محصولات آروماتیکی، موفقیت خود در تولید سوخت‌های با اولویت کشور را حفظ کرده باشد.

بر پایه گزارش گردآوری شده، شرکت بوعلی همچنان با تمرکز بر تولید با هدف برطرف کردن نیاز سوخت با کیفیت کشور، بیش از ۵۰۰ هزارتن ریفرمیت تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجموع محصولات تولید شده مجتمع پتروپالایشگاهی «بوعلی» در این مدت نیز به حدود یک میلیون و ۱۷۰ تن رسیده است که گویای تحقق ۱.۱۹ برابر تولید به برنامه سال ۱۴۰۲ در ۷ ماهه سپری شده و تولید مستمر با ظرفیت ۱۱.۳ برابر ظرفیت اسمی مجتمع است.  

گفتنی است؛ گزارش مالی «بوعلی» در ۶ ماهه نخست سال که پیش از این منتشر شده بود نیز حکایت از کسب ۶۵ هزار میلیارد ریال سود داشته و پیش بینی می‌شود «بوعلی» طی ۹ ماهه امسال بتواند کل سود پارسال خود را محقق سازد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار