دانشجویان خارجی از ۴۲ کشور جهان در رشته‌های پزشکی ایران تحصیل می‌کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 آذر 1402 | 11:47 ق.ظ
دانشجویان خارجی از ۴۲ کشور جهان در رشته‌های پزشکی ایران تحصیل می‌کنند معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از هشت هزار دانشجوی خارجی از ۴۲ کشور جهان در رشته‌های علوم پزشکی کشور ایران مشغول به تحصیل هستند.

دکتر ابوالفضل باقری فرد روز سه شنبه در حاشیه چهارمین کارگاه بین المللی‌سازی آموزش عالی علوم پزشکی در سالن دانشکده بهداشت اهواز بیان کرد: بین المللی‌سازی حوزه آموزش علوم پزشکی از ماموریت های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: خوزستان و اهواز نیز به علت ظرفیت‌های مختلف مورد استقبال بسیاری از دانشجویان کشور قرار گرفته و این کارگاه برای توانمندسازی اساتید و کارشناسان در جذب دانشجویان خارجی اهمیت دارد.

دکتر باقری‌فرد ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه برای اهواز و کلان منطقه چهار کشور دستاوردهای مفیدی داشته باشد.

 

تحصیل بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مدیر اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: این کارگاه آموزشی در روزهای ۳۰ آبان و یکم آذرماه از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر با حضور میهمانان وزارت علوم و بهداشت و مسئولان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دزفول، لرستان، آبادان، شوشتر و بهبهان برگزار می‌شود.

دکتر سید علی مرد ادامه داد: در کارگاه یاد شده، موضوع بین المللی‌سازی آموزش عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای هندوستان، عراق، پاکستان، سوریه و غنا مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و قرار است به زودی از ۲ کشور دیگر نیز دانشجو جذب شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز بیان کرد: چهارمین کارگاه بین المللی‌سازی آموزش عالی در راستای تقویت واحد بین الملل، ارتقای آموزش و رفع موانع توسعه‌ای برگزار شده تا اساتید به تبادل نظر بپردازند.

دکتر محمد حسین سرمست شوشتری ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این برنامه‌ها در راستای افزایش پذیرش دانشجوی بین الملل در رشته‌های مختلف گام برداریم و در آینده به توسعه روابط با کشورهای همجوار منجر شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار