ترخیص بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: شنبه 4 آذر 1402 | 09:23 ق.ظ
ترخیص بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امام خمینی رئیس کل دادگستری خوزستان از ترخیص ۵۴۹ هزار تن نهاده دامی در بندر امام خمینی با دستور قضایی خبر داد.
علی دهقانی گفت: امسال ۶ کشتی حامل نهاده‌ دامی شامل؛ ۴۳۱ هزار تن ذرت و ۱۱۸ هزار تن کنجاله سویا که دارای مشکلات حقوقی و قضایی بودند، با ورود دستگاه قضایی استان تخلیه و ترخیص شدند.
 
وی ارزش این میزان نهاده را ۶۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تسهیل در مسیر تامین کالای مرتبط با معیشت مردم توسط ساز و کار‌های قانونی یکی از وظایف قوه قضاییه است.
 
دهقانی ادامه داد: همچنین دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالا‌های اساسی، با هر گونه تعلل در ترخیص کالا‌های اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.
 
رئیس دادگستری خوزستان یکی از از دلایل تاخیر در ترخیص کالا‌ها از بندر امام خمینی را گرفتن استعلام از چندین سازمان و نهاد دانست و اضافه کرد: برای تسریع در فرآیند ترخیص نهاده‌های دامی مقرر شده سازمان دامپزشکی، استاندارد و علوم پزشکی یک آزمایش مرجع انجام دهند.
 
کمیته تسریع در تعیین تکلیف کالا‌های مانده در انبار‌های اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان و کمیته تسریع و تسهیل در تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی از ابتدای امسال به صورت مستمر ترخیص کالا‌های اساسی را در این استان رصد و پیگیری می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار