بهره مندی یکهزار فعال حوزه تجارت در خوزستان از کارت بازرگانی

تاریخ انتشار: شنبه 18 آذر 1402 | 10:18 ق.ظ
بهره مندی یکهزار فعال حوزه تجارت در خوزستان از کارت بازرگانی رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان تعداد افراد دارنده کارت بازرگانی در استان را یکهزار نفر اعلام کرد.

مصطفی دهقان گفت: بیشتر افراد دارای کارت بازرگانی از شرکت‌های تولیدی و بازرگانی هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه امر تجارت استان خوزستان هستند.

وی با اشاره به اعلام فراخوان ثبت نام صادرکنندگان برای انتخاب صادرکننده نمونه استان خوزستان، افزود: فعالان حوزه صادرات می‌توانند از امروز تا روز ۲۵ آذرماه نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ارائه اطلاعات خواسته شده در این رویداد شرکت کنند.

دهقان ادامه داد: هنوز زمان تجلیل از صادرکنندگان نمونه در خوزستان تعیین نشده است، اما با همفکری و مشورت دستگاه‌های مربوطه تا پایان امسال این آئین برگزار خواهد شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به اینکه تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشور در تاریخ ۲۹ مهرماه امسال برگزار شد، اضافه کرد: صادر کننده نمونه بر اساس شاخصه‌های مختلفی از جمله؛ امتیازبندی، گرفتن استعلام و میزان صادرات انجام شده، انتخاب و تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش صادرات خوزستان می‌گوید: در چند ماه اخیر به دلایلی از جمله کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی، تعطیل بودن برخی شرکت‌های پتروشیمی برای اورهال و یا ممنوعیت صادرات برخی محصولات باعث کاهش صادرات تولیدات شد.

دهقان با اشاره به اینکه در ۸ ماه اخیر ۳.۸ میلیارد دلار صادرات کالای غیرنفتی از خوزستان انجام شد، افزود: روند نزولی صادرات محصولات پتروشیمی اثر چشمگیری بر کاهش ارزش صادرات استان داشته است.

وی ادامه داد: روند صادرات محصولات پتروشیمی در چند روز اخیر صعودی شده و امید است تا پایان امسال شاهد بهبود وضعیت تجارت خارجی در این حوزه باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار