راه اندازی نخستین پارک ترافیک سه بعدی در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 2 دی 1402 | 11:32 ق.ظ
راه اندازی نخستین پارک ترافیک سه بعدی در اهواز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز: نخستین پارک ترافیک سه بعدی در اهواز راه اندازی می‌شود.

حجت ا… سلیمانی در خصوص اقدامات حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک گفت: در این حوزه اقدامات جدید و تازه‌ای در سطح شهر صورت گرفته که بخشی از آن‌ها دستاورد‌های پژوهشی است که می‌تواند به عنوان یک دستاورد بزرگ برای سایر شهرداری‌های کشور و حوزه‌های فعال مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به بهره برداری از نرم افزار هوش مصنوعی در پردازش تصاویر دوربین‌های نظارتی سطح شهر گفت: این نرم افزار باعث ارتقاء ترافیکی برای شهروندان خواهد شد.

وی همچنین به اجرای پروژه موج سبز در تردد اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این حوزه ایجاد موج سبز در تردد شهروندان پشت چراغ فرمان در معابری است که بیش از دو چراغ فرمان وجود دارد.

سلیمانی افزود: در حوزه آموزش ترافیک شهرداری اهواز استفاده از روش های روز دنیا در حوزه‌ی نوشتاری و مجازی در دستور کار این حوزه است.

وی همچنین از آموزش سالانه ۲۰ هزار دانش آموز جهت آموزش آخرین قوانین و مقررات در حوزه شهری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز خبر داد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به ایجاد نخستین پارک ترافیک سه بعدی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به صورت مجازی گفت: در این پارک شهروندان و دانش آموزان با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی که تدارک دیده شده است با محیط واقعی خیابان و خطراتی که می‌تواند در سطح خیابان اتفاق بیفتد آشنا شده و آن را لمس می‌کنند که این موضوع به ارتقا کیفیت آموزش کمک شایانی می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار