مدیر جهاد کشاورزی دزفول :

۱۰ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی پشت درهای بسته بانک‌ها است| جهش تولید کشاورزی از طریق صادرات هوایی

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 دی 1402 | 09:20 ق.ظ
۱۰ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی پشت درهای بسته بانک‌ها است| جهش تولید کشاورزی از طریق صادرات هوایی مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی مرتبط با کشاورزی در دزفول آماده و به بانک معرفی شده ولی به دلیل نبود اعتبار هیچ تسهیلاتی طی ۲ سال اخیر به متقاضیان پرداخت نشده است.

بهروز قمر زاده اظهار کرد: زمین های کشاورزی دزفول زیر کشت ۹۰ هزار هکتار است که ۶۵ هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و ۲۵ هزار هکتار کشت دیم است.

وی به آماده شدن ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی مرتبط با کشاورزی در دزفول و معرفی آنها به بانک اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود اعتبار هیچ تسهیلاتی طی ۲ سال اخیر به متقاضیان پرداخت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفل از پرداخت نشدن تسهیلات لازم برای توسعه واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی انتقاد کرد و یادآور شد: ۲ سال است که تسهیلات برای توسعه زیربخش‌ های کشاورزی از جمله گلخانه، دام و طیور در دزفول پرداخت نشده است.

قمر زاده با بیان این که در دو سال گذشته ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه اوراسیا صادر شده ارزش این صادرات را ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور اعلام کرد.

وی توضیح داد: با صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه دزفول و فعال سازی صادرات از طریق مرز هوایی می‌ تواند موجب جهش تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ ای در این شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد، گفت: از این رقم، ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

قمر زاده ادامه داد: گلخانه‌ های دزفول هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم و چهار هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی به آخرین روند احداث شهرک گلخانه دزفول اشاره کرد و یادآور شد: این شهرک گلخانه‌ ای دارای ۱۸۳ واحد است که ۶۹ واحد آن فعال و مابقی واحدها در مرحله ساخت و بهره برداری هستند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دزفول این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است و در تولید گل مریم هم از نظر کمی و هم کیفی رتبه نخست کشور را دارد و همچنین گل‌های تولید شده در دزفول از نظر کیفیت، بو، عطر و سرشاخه در استان و کشور نمونه است.

قمر زاده ادامه داد: سالانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و هم اکنون ۱۲۶ محصول شامل ۶۳ نوع محصول کشاورزی و ۴۳ نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است.

وی با اشاره به احداث پایانه صادراتی گل و گیاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دزفول ، خاطرنشان کرد: هم اکنون این پایانه صادراتی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار