پره های ثابت توربین واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه مسجدسلیمان با موفقیت ترمیم شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 دی 1402 | 09:02 ق.ظ
پره های ثابت توربین واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه مسجدسلیمان با موفقیت ترمیم شد مدیر تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان از ترمیم پره های ثابت توربین واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه مسجدسلیمان نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد.

“ابراهیم شجاعی”  گفت: در طول بهره بردای از واحدهای تولید انرژی نیروگاه مسجدسلیمان در طول سالیان متمادی، تنش های مکانیکی ایجاد شده، خستگی و فشارهای وارده، باعث ایجاد خوردگی در لبه های پره های ثابت شد، این نقص با توجه به اهمیت بهره برداری از واحدهای تولید انرژی و قابلیت اطمینان سیستم، بهره برداری از واحدها را با چالش مواجه کرده بود.

وی افزود: پس از بازدیدهای به عمل آمده توسط گروه های نگهداری و تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان مشخص شد در لبه ها و بدنه پره های ثابت توربین خوردگی ایجاد شده و نیاز به احیاء و جوشکاری دارد که در این راستا با تشکیل جلسه فنی در جهت اصلاح و جوشکاری تصمیم گیری شد.

ابراهیم شجاعی عنوان کرد: این عملیات با تشکیل گروه تخصصی جوشکاری با مراحل نصب پلتفرم جهت دسترسی به سنگ زنی روی پره های ثابت، شناسایی و علامت گذاری نقاط آسیب دیده روی پره های ثابت واحدهای ۳و ۴ ( هر واحد ۲۴ پره ثابت با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر) ، سنگ زنی و آماده سازی محل های آسیب دیده روی پره های ثابت واحدهای ۳و۴، عملیات جوشکاری محل های آماده شده با استفاده از الکترود استیل، عملیات سنگ زنی و پرداخت نهایی با استفاده از شابلون پره های ثابت  با حضور کارشناسان نظارت شرکت تولید انجام و پس از تایید، تجهیزات از محل خارج و واحد جهت بهره برداری تحویل شد.

گفتنی است محفظه حلزونی، رینگ ثابت (stay ring) و رینگ تخلیه کننده سازه های جوشی هستند که درون بتن دفن شده اند.

رینگ ثابت شامل دو رینگ فوقانی و تحتانی است که بوسیله ۲۴ پره ثابت با جوشکاری بهم متصل شده اند، آلیاژ این رینگ از نوع low- alloy و مقاوم در برابر پاره گی می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار