ارائه بیش از ۴ میلیون خدمت به کودکان کمتر از ۵ سال در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 دی 1402 | 11:07 ق.ظ
ارائه بیش از ۴ میلیون خدمت به کودکان کمتر از ۵ سال در خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان از ارائه ۴ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۸۶ خدمت مراقبتی و غربالگری به کودکان کمتر از ۵ سال در استان خبر داد

دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: مراقبت سال‌های اول زندگی کودکی از اهمیت خاصی برخوردار است و عوامل زیادی در بهبود مراقبت از کودکان خردسال تاثیر دارند.

وی افزود: مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت، اغلب خدمات مراقبت از کودک را ارائه می‌دهند و از موقعیت منحصر به فرد خود برای تقویت تلاش‌های خانواده‌ها برای ارتقای رشد و تکامل کودکان استفاده می‌کنند.

دکتر بختیاری نیا ادامه داد: برنامه مراقبت کودک سالم به دنبال یافتن راهی برای جداکردن کودکان سالم از کودکان به ظاهر سالم یا مستعد به بیماری است که هنوز نشانه‌های اختلال بیماری در آن‌ها مستقر نشده است و در حقیقت هدف این برنامه طراحی نظام غربالگری استاندارد مراقبت کودکان صفر تا ۵ سال و اجرای آن است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: بر همین اساس در ۹ ماهه امسال ۴ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۱۱۲ خدمت به ۳۲۹ هزار و ۸۸۶ کودک در سطح استان خوزستان ارائه شده است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز متوسط خدمت برای هر کودک را ۱۴.۲ خدمت عنوان کرد و گفت: انجام خدمات غربالگری تکامل برای ۱۴۷ هزار و ۱۸۲ کودک برای ۵ گروه سنی کودکان کمتر از ۵ سال، معادل ۵۶.۶ درصد از جمله خدمات است.

دکتر بختیاری نیا به ارائه ۳۶ هزار و ۳۹۶ خدمت مراقبتی به ۳ هزار و ۸۰۷ کودک در جمعیت عشایر اشاره کرد و افزود: متوسط خدمات برای هر کودک ۹.۶ مورد برآورد شده است.

وی درخصوص وضعیت توزیع مکمل در گروه سنی کودکان زیر ۵ سال در ۹ ماهه امسال گفت: در این مدت ۲۴۰ هزار و ۵۹۵ شیشه مکمل قطره آهن، ۱۸۴ هزار و ۷۴۱ شیشه مکمل آ. د و ۳۰۷ هزار و ۴۵۶ شیشه مکمل قطره مولتی ویتامین توزیع شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار