اجرای طرح پایش بیماری‌های زنبور عسل در ۱۲۰ زنبورستان خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 دی 1402 | 10:02 ق.ظ
اجرای طرح پایش بیماری‌های زنبور عسل در ۱۲۰ زنبورستان خوزستان رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های زنبور عسل دامپزشکی خوزستان از اجرای پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در ۱۲۰ زنبورستان استان خبر داد. ایوب پدرام با اشاره به اجرای پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در زنبورستان‌های استان خوزستان اظهار کرد: در راستای رصد و پایش بیماری‌های زنبور عسل در استان و با توجه […]

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های زنبور عسل دامپزشکی خوزستان از اجرای پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در ۱۲۰ زنبورستان استان خبر داد.

ایوب پدرام با اشاره به اجرای پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در زنبورستان‌های استان خوزستان اظهار کرد: در راستای رصد و پایش بیماری‌های زنبور عسل در استان و با توجه به ورود تعداد قابل توجهی از زنبورداران سایر استان‌ها به استان خوزستان به منظور زمستان‌گذری، اداره‌کل دامپزشکی خوزستان اجرای طرح پایش و رصد بیماری‌های زنبور عسل را در زنبورستان‌ها را اجرا کرده است.

 وی افزود: اجرای این طرح از امروز (۱۸ دی‌ماه) آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. برنامه‌ریزی شده است ۱۲۰ زنبورستان در ۱۴ شهرستان بازدید و پایش شوند.

پدرام ادامه داد: طرح پایش با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های انگلی زنبور عسل اجرا می‌شود و به منظور رهگیری وضعیت بهداشتی کلونی‌های زنبور عسل نمونه‌گیری توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و نمونه‌های دریافت‌شده برای بررسی به آزمایشگاه مرجع اداره‌کل استان خوزستان ارسال می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای زنبور عسل دامپزشکی خوزستان گفت: زنبورهای عسل، اغلب از آفات و بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که برخی از آن‌ها جزئی هستند و حتی پس از گسترش قابل مدیریت هستند و برخی دیگر از بیماری‌ها اگر مورد توجه قرار نگیرند، ویرانگر هستند و می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری به کلونی زنبور وارد کنند.

وی خطاب به زنبورداران بیان کرد: ضرورت دارد همه زنبورداران استراتژی کنترل آفات و بیماری‌ها را با کمک گرفتن از کارشناسان مجرب این صنعت در زنبورستان خود اعمال کنند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار