نامه‌نگاری شورای شهر با استانداری و فرمانداری برای تشکیل جلسه برکناری شهردار اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 دی 1402 | 10:01 ق.ظ
نامه‌نگاری شورای شهر با استانداری و فرمانداری برای تشکیل جلسه برکناری شهردار اهواز  رییس شورای شهر اهواز گفت: با توجه به برگزار نشدن جلسه شورا برای هفتمین بار، این موضوع را از طریق نامه نگاری با استانداری و فرمانداری پیگیری کرده و خواهان ورود قانونی این نهادها هستیم.

 سیدمحمدعلی پورموسوی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر اهواز گفت: دستور جلسه امروز به گونه ای تنظیم شد تا به لوایح شهرداری پرداخته شود و موضوع برکناری شهردار اهواز جزو بندهای آخر باشد اما باز هم اعضا حاضر به آمدن در جلسه نشدند.

وی افزود: قطعا زمان کافی برای رسیدگی به تمام دستور کارهای این جلسه وجود نداشت اما با این وجود ۶ نفر از اعضا غیبت داشته و جلسه تشکیل نشد. با وجود هماهنگی لازم با دوستان و تغییر شکل جلسه، مجددا برخی از اعضا غیبت داشتند.

پورموسوی با بیان اینکه گردنمان در مقابل قانون از مو هم باریک‌تر است بیان کرد: این اوضاع را دیگر بر نمی‌تابیم و تابع قانون هستیم.

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به جلسه روز گذشته خود با استاندار خوزستان اظهار کرد: استاندار معتقد بود که این موضوع بین اعضای شورا حل و فصل شود اما فعلا زاویه‌ و روزنه‌ای برای حل این موضوع وجود ندارد.

وی در خصوص اتفاقات و حواشی این جلسات گفت: به هر حال جلسات شورا همواره علنی بوده و باید حلال مشکلات مردم باشیم و وقوع اینگونه موارد به شان و جایگاه شورا لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

پورموسوی توضیح داد: این مباحث در مردم سالاری دینی، طبیعی بوده و نمی‌توان جلوی یک جریان صحیح انقلابی و مردمی را گرفت.

رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: هیچ مانع و اشکالی در مقابل این جریان مردمی و انقلابی وجود نداشته و جلسات شورا همچنان در معرض مردم و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تعداد جلسات شورا با موضوع برکناری شهردار گفت: طبق قانون جلسات شورا حداقل باید ماهی ۲ بار برگزار شود و همچنین حداکثر تعداد این جلسات بر عهده رییس شورا است.

پورموسوی اضافه کرد: در حال حاضر هشت لایحه شهرداری، جزو دستور کار شورای شهر بوده و مابقی لوایح در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش جلسه برکناری شهردار اهواز برای هفتمین بار متوالی لغو و به زمان دیگری موکول شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار