یادداشت مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مناسبت آغاز بکار چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1402 | 10:30 ق.ظ
یادداشت مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مناسبت آغاز بکار چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان رسیدن و دست یافتن به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل فقر درکشور فقط از مسیر تقویت «تولید» میگذرد؛ اگر ما تولید را تقویت کردیمکه تقویت آن هم به همین دانش‌بنیان بودن است، این مقصود بزرگان‌شاءالله حاصل خواهد شد. «مقام معظم رهبری» – سخنرانی نوروز ۱۴۰۱ خطاب به ملت ایران رهنمودهای مکرر مقام معظم […]

رسیدن و دست یافتن به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل فقر درکشور فقط از مسیر تقویت «تولید» میگذرد؛ اگر ما تولید را تقویت کردیمکه تقویت آن هم به همین دانش‌بنیان بودن است، این مقصود بزرگان‌شاءالله حاصل خواهد شد.

«مقام معظم رهبری»سخنرانی نوروز ۱۴۰۱ خطاب به ملت ایران

رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری به موضوع «تولید» و نامگذاریشعار امسال به «مهار تورم و رشد تولید»، اشاره به این دارد که ثباتاقتصادی، بهبود معیشت مردم و مهار تورم به عنوان مهمترین هدفکلان کشور تنها با رشد و تقویت تولید داخلی محقق می شود. اینمهم باعث آن بوده صنعت نفت دولت سیزدهم رویکرد تقویت تولیدداخلی را نه تنها به عنوان ابزار رفع نیازهای عملیاتی خود و عبور ازتنگناهای تحریمی دنبال کند، بلکه با درک اهمیت آن برای استقلال،خودکفایی و رشد اقتصادی کشور، با مجموعه ایی از اقدامات عملیو جهادی نگاهی ملی و راهبردی به آن داشته باشد.

دستاوردهای حاصله گواه این ادعاست، در آغاز به کار دولت سیزدهمشرکت های دانش بنیان در حوزه نفت و گاز ۱۵۰ شرکت بود که امروزبه بیش از ۶۰۰ شرکت رسیده است، و بنا بر گزارش آمار بانک مرکزیدر شش ماهه نخست امسال، گروه نفت و گاز موتور محرک رشداقتصادی کشور بوده، و با رشد ارزش افزوده ۱۷ درصدی بیشترین تاثیر را در رشد اقتصادی کشور داشته است.

«شرکت نفت و گاز اروندان همگام صنعت نفت، پیشتاز تولید بار اول»

با اعلام معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت در دوسال گذشته به شکل پیاپی در میان کلیه دستگاه های اجرایی رتبهنخست کشور را در تولید اقلام راهبردی و ساخت بار اول کسب نمودهاست و به عنوان فعال ترین دستگاه مجری قانون تولید بار اول، ذیلقانون جهش تولید کشور، هر ساله مورد قدردانی واقع می شود.

در این رابطه امسال شرکت ملی نفت ایران با عقد ۶ قرارداد تولید باراول بالاترین عملکرد را در این وزارتخانه دارا بوده؛ که شرکت نفت وگاز اروندان مفتخر است با عقد نهایی ۳ قرارداد تولید بار اول و ۱۴ قرارداد در دست اقدام دیگر، قدمی مؤثر در این موفقیت بردارد و جهشی چشم گیر نسبت به سال های قبل ایجاد کند.

در این مسیر چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزاتصنعت نفت خوزستان با شعار «محصول دانش بنیان، تکمیل زنجیرهارزش و رشد تولید پایدار» فرصتی دوباره است، تا همه ذینفعان اینصنعت با هم افزایی و تبادل دانش و تجربه گام های بلندتری بردارندو بیش از پیش عامل رشد تولید و خودکفایی شوند.

در همین خصوص، شرکت نفت و گاز اروندان در این رویداد مهم باهدف شناسایی و حمایت از پیمانکاران، مشاوران، مراکز دانش بنیانو همچنین سازندگان کالاهای داخلیحضور فعالی خواهد داشت وپاسخگوی مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

عبدالله عذاری اهوازیمدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار