امروز رسانه کاری کرده که دغدغه غزه و فلسطین دغدغه همه عالم شده است

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1402 | 09:23 ق.ظ
امروز رسانه کاری کرده که دغدغه غزه و فلسطین دغدغه همه عالم شده است فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در بیان واقعیت، گفت: زمانی مسائل فلسطین فقط دغدغه مسلمین بود اما امروز رسانه کاری کرده است که دغدغه غزه و فلسطین دغدغه همه عالم شده است و مسلمان و غیرمسلمان ندارد و همه نگران مردم غزه هستند. سردار حسن شاهوارپور در مراسم تجلیل از […]

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در بیان واقعیت، گفت: زمانی مسائل فلسطین فقط دغدغه مسلمین بود اما امروز رسانه کاری کرده است که دغدغه غزه و فلسطین دغدغه همه عالم شده است و مسلمان و غیرمسلمان ندارد و همه نگران مردم غزه هستند.

سردار حسن شاهوارپور در مراسم تجلیل از تیم های برتر “جام رسانه امید” و رونمایی از “کتاب شهدای رسانه” که دیروز (۲۴ دی ماه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: فعالان رسانه‌ای در تلاش هستند تا پیوستی بین مردم، مسئولان و حاکمیت باشند و با انعکاس مطالبات و نیازمندی‌های مردم، همواره مردم را امیدوار کنند و آنها را به مشارکت و تلاش بیشتر برای خدمت به ایران بزرگ ترغیب کنند. 

وی ادامه داد: در غزه بیش از ۱۰۰ خبرنگار بر اثر جنایت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است؛ خبرنگاران در صف مقدم حوادث بودند و اگر اکنون با ظلم‌های رژیم صهیونیستی آشنا هستید و حوادث را کاملاً واقعی می‌بینید به خاطر تلاش خبرنگاران عزیز است. آن هم در شرایطی که غزه منطقه بسته است و کسی نمی‌تواند به آن ورود کند اما خبرنگاران در تلاش هستند تا مظلومیت مردم غزه را منعکس کنند. این اقدام خبرنگاری است که تمام وجود خود را برای مردم و اهدافی که دنبال می‌کند، فدا می‌کند. در همین راستا نیز شهید غلامرضا رهبر نیز به همین صورت عمل کرد و ما خبرنگاران را امروز با همین نگاه می‌بینیم. 

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه امروز رسانه در یک تحول عظیم قرار دارد، گفت: خبرنگار ما باید بتواند روایت اول را به خوبی برای مردم بیان کند، زیرا امروز روایت اول در جنگ رسانه‌ای بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز رویداد رسانه یک رویداد مبارک است و تمام موانعی که شاید خیلی‌ها می‌خواستند در دیوارهای شیشه‌ای اسرار و اطلاعات را نگه‌داری کنند، با تحولی که امروز در رسانه و اطلاع‌رسانی ایجاد شده، خیلی از این دیوارها شکسته شده است و نمونه آن بحث غزه و اتفاقاتی است که در منطقه به وجود آمد؛ غربی‌ها یک ذره تمایل ندارند که اتفاقات غزه و فلسطین بین ملل و جهان پخش شود.

سردار شاهوارپور ادامه داد: یک زمانی مسائل فلسطین فقط دغدغه مسلمین بود اما امروز رسانه کاری کرده است که دغدغه غزه و فلسطین دغدغه همه عالم شده است و مسلمان و غیرمسلمان ندارد و همه نگران مردم غزه هستند. این موضوع مبارک و مهم است اما اگر رسانه به آن رسالتی که مردم نیاز دارند عمل نکند همان قصه‌ای می‌شود که در حوزه صنعتی شدن رقم خورد.

وی بیان کرد: رسانه‌ای که امروز در اختیار استکبار جهانی و استعمارگر قرار دارد، برای استفاده از امیال پلیدشان است. یعنی هر جا نیاز به یک اقدام نرم دارند از شیوه‌ای استفاده می‌کنند که مردم فریب بخورند. امروز خبرنگاران مستقل و آنهایی که از دل مردم برخاسته‌اند و داوطلب و علاقه‌مند هستند که با عشق به این عرصه وارد شوند، حتماً اقداماتی که رسانه استکباری انجام می‌دهد را خنثی می‌کنند. در طول زمان نیز تاریخ قضاوت خواهد کرد که با توجه به داده‌هایی که خبرنگار مستقل با آن به بیان واقعیت پرداخته اند، رسانه استکباری آنچه گفته دروغ بوده است. 

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: بسیج یعنی از دل مردم برخاستن؛ تمام حوزه‌هایی که بسیج مدعی است با عنوان ظرفیت تقویت می‌کند نگاهشان این است که جریان‌های مردمی به ویژه رسانه بتوانند خودشان را معرفی کنند. در واقع میدانی برای افراد فراهم شود که بتوانند هم ایده‌هایشان را مطرح کنند و هم در رقابت‌ها حضور پیدا کنند و هم این حوزه تقویت شود. خبرنگاران در این عرصه نقش دارند و در واقع با انعکاس توانمندی افراد در حوزه‌های مختلف باعث می شوند که کشور در مسیری که شایسته آن است یعنی مسیر استقلال حرکت کند. اگر امروز می‌گوییم یکی از مؤلفه‌های استقلال این است که مردم در صحنه حضور داشته باشند باید ببینیم چه چیزی مخالف این مهم است. آن کسی که مخالف است بنا ندارد که این مملکت و مردم آن پیشرفت کند.

وی عنوان کرد: یکی از رویدادهای مهم ما در پایان سال بحث انتخابات است. انتخابات در واقع مشارکت مردم و رسیدن به قله‌ای که مردم همه با هم یک وزنه افتخار را بلند می‌کنند و به رخ دشمنان  می‌کشند. حالا چه کسانی مخالفند؟ آنهایی که بدخواه کشورند و بر طبل نخواستن و ناامیدانه می‌زنند و در تلاش هستند اتفاقات در کشور ما اتفاقات بدی باشد. پس اگر مشارکت اتفاق نیفتد چه اتفاقی می‌افتد؟ در این زمینه مقام معظم رهبری صریحاً فرمودند: “اگر مشارکت اتفاق نیفتد حتماً یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج”.

سردار شاهوارپور افزود: ما می‌خواهیم به دشمنان ثابت کنیم که ما جامعه متمدنی هستیم و دارای سوابق تاریخی بسیار طولانی هستیم و از زمانی که ما بوده‌ایم شما اصلاً وجود نداشته‌اید. کشوری مثل آمریکا که کمتر از ۵۰۰ سال سابقه تاریخی دارد در مقایسه با ایرانی که تا هشت هزار سال سابقه تاریخی برای آن معرفی می‌کنند، قابل قیاس نیست. امروز تاریخ ما باید به رخ این کشورها کشیده شود و اگر تاریخ‌مان را نگاه نکنیم ممکن است نتوانیم استقلال و پیشرفت‌مان را تقویت کنیم. 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار