کاهش آلودگی هوا در خوزستان با اجرای طرح جامع هوای پاک

تاریخ انتشار: شنبه 30 دی 1402 | 11:52 ق.ظ
کاهش آلودگی هوا در خوزستان با اجرای طرح جامع هوای پاک معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از اجرای طرح جامع هوای پاک در استان به منظور کاهش آلودگی هوا خبر داد.

فرهاد قلی نژاد در ارتباط تلفنی با خبر خوزستان گفت: در رابطه با جلوگیری از آلاینده‌های هوای شهر‌های استان، اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا علاوه بر کلانشهر اهواز در بندر ماهشهر نیز در اولویت کاری قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به تصویب طرح کاهش آلودگی هوای اهواز، پیگیری اجرای طرح‌ها و نظارت بر انجام آن‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

قلی نژاد افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را مهم‌ترین کار درحال پیگیری در قالب طرح جامع کاهش آلاینده‌های هوای اهواز عنوان کرد و ادامه داد: همچنین کارخانه نیز ملزم به استفاده از تجهیزات کنترل آلایندگی شده اند تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به الزام شرکت توسعه نیشکر به اجرای کامل برداشت سبز محصول اشاره و اضافه کرد: بدون شک با اجرای این طرح‌ها و همکاری کارخانه‌ها و شرکت‌های آلاینده، الودگی هوا روند کاهشی خواهد داشت.

وی درخصوص برخورد با صنایع آلاینده در خوزستان می‌گوید: در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال روز‌های بسیار ناسالم کمتری داشتیم که نشان دهنده تاثیر کار‌های اجرایی است، البته کافی نیست و باید برای بهره مندی شهروندان از هوای سالم و قابل قبول کار‌های بیشتری انجام شود و ما نیز به عنوان ناظر قانون هوای پاک کارگروه اضطرار آلودگی هوا نظارت می‌کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار