راه اندازی ستاد پیشگیری از جرائم و تخلف‌های انتخاباتی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 بهمن 1402 | 08:53 ق.ظ
راه اندازی ستاد پیشگیری از جرائم و تخلف‌های انتخاباتی در خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از راه اندازی ستاد پیشگیری از جرائم و تخلف‌های انتخاباتی و آغاز فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه آن در استان خبر داد.

علی دهقانی انتخابات را یکی از مهم‌ترین رویداد‌های کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری ۴ راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای آن مطرح کرده‌اند و همه دست اندرکاران امر انتخابات از جمله؛ انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، مجریان، ناظران و دستگاه‌هایی که وظیفه و تکلیف در امر انتخابات دارند، باید به این ۴ راهبرد به‌صورت متوازن و در کنار هم عمل کنند.

وی با بیان اینکه قانون در موضوع انتخابات بیشتر به پیشگیری و کنترل اوضاع توجه دارد، افزود: اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر موضوع‌های مرتبط و نیز توجه به راهبرد‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

دهقانی ادامه داد: در هر دوره از انتخابات، متغیر‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ممکن است انتخابات را به چالش کشانده و اعتماد گروهی از مردم را برای حضور در انتخابات خدشه‌دار کند که باید ضمن تبیین واقعیت‌ها برای مردم، این متغیر‌ها نیز به خوبی شناسایی و با اقدام پیشگیرانه و در چارچوب قوانین و مقررات، کنترل شوند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

رییس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: در حوزه نظارت بر رفتار افراد و تخلفات و جرائم فردی، انتظار می‌رود بیشتر از شیوه‌های پیشگیری غیرکیفری که هزینه‌های کمتری برای جامعه دارد، بهره گرفت.

وی می‌گوید: استفاده از ظرفیت تنوع قومیتی، عشایر و طوایف استان، همراه و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی به انجام وظایف و تکالیف خود، اعمال تدبیر و مدیریت امور در زمان مناسب، توجه به اطلس انتخاباتی که باتوجه به سوابق و تجارب انتخابات دوره‌های قبل تدوین شده است، تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار به ویژه مطالب منتشر شده در فضای مجازی، مستندسازی تخلفات و جرایم انتخاباتی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه دستگاه‌های، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان قرار گیرد.

دهقانی تاکید کرد: با تعامل همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و همراهی مردم انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری و تضمین سلامت و امنیت در استان داشته باشیم.

براساس اعلام رئیس ستاد انتخابات خوزستان، از تعداد یک‌هزار و ۳۷۹ داوطلب، صلاحیت یک هزار و ۲۷۶ نفر توسط هیات نظارت بررسی شد و مابقی یا انصراف دادند یا به نتیجه اعلام شده توسط هیات‌های اجرایی اعتراض نکردند.

۱۱ اسفند ماه ۲ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار