استاندار خوزستان: قیمت کالاها نباید سلیقه‌ای افزایش یابد

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 بهمن 1402 | 09:20 ق.ظ
استاندار خوزستان: قیمت کالاها نباید سلیقه‌ای افزایش یابد استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه قیمت کالاها نباید به صورت سلیقه‌ای تغییر کند گفت: برخورد در زمینه افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها و بالاتر از متوسط کشوری در استان ضروری است.

علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی از بازار باید به طور مستمر توسط دستگاه‌های ناظر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید نظارت و کنترل بر بازار را احساس کنند افزود: در دیدارهای مردمی اغلب افراد از تفاوت قیمت‌ها در استان گله‌مند هستند.

استاندار خوزستان به دستگاه‌های متولی تاکید کرد که قیمت کالاها را برای اطلاع مردم در سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

حسینی محراب ادامه داد: به منظور تعدیل قیمت گوشت قرمز در بازار باید از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات گوشت استفاده کرد.

وی با اشاره به انیکه در ایام پایانی سال مصرف کالای اساسی مردم بیشتر خواهد شد گفت: به همین دلیل دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای عمل کنند تا تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم تسهیل شود.

حسینی محراب با اشاره به نیاز استان در ایجاد بازار روز ماهی تصریح کرد: اداره کل شیلات خوزستان تمهیداتی فراهم کند تا عرضه ماهی در استان افزایش و قیمت این کالا برای مصرف مردم روند کاهش یابد.

استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود از اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان خواست تا اقداماتی که در خصوص برخورد با جرائم و تخلفات صنفی انجام می‌شود را به اطلاع مردم برساند.

وی گفت: عملکرد دستگاه‌های نظارتی استان باید به گونه‌ای باشد که مردم تاثیر آن در بازار احساس کنند.

هیچ مانعی برای واردات گوشت قرمز به استان وجود ندارد

حسینی محراب در ادامه با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حال واردات گوشت قرمز گرم در کشور و توزیع در برخی استان‌ها است اظهار کرد: استان خوزستان نیز باید از این ظرفیت و فرصت استفاده کند.

وی افزود: سازمان‌ جهاد کشاورزی استان برای واردات گوشت به استان پیگیری های لازم را انجام دهد و از این فرصتی که در کشور ایجاد شده به نفع استان خوزستان استفاده کند.

حسینی محراب با بیان اینکه هیچ مانعی برای واردات گوشت قرمز به استان وجود ندارد ادامه داد: هیچ فرد و یا دستگاهی اجازه ندارد جلوی واردات گوشت قرمز به استان را بگیرد.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه بهاره در اهواز گفت: این نمایشگاه باید در چند نقطه شهر برپا شود.

وی گفت: تخفیفات و تفاوت قیمت در این نمایشگاه با بازار باید به گونه‌ای باشد که مردم از خدمات این نمایشگاه به خوبی بهره‌مند شوند.

استاندار خوزستان با ابراز گله‌مندی از نبود بازارچه‌های محلی و تره‌بار در اهواز اضافه کرد: عرضه کالا در این بازارچه‌ها در تعدیل قیمت بازار و دسترسی آسان مردم به مایحتاج آن‌ها بسیار اثر گذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان پیش از این از برخورد قاطع با گرانفروشی خبر داد و گفت: همه متولیان بازار در استان برای تشدید نظارت‌ بر وضعیت قیمت‌ها و توزیع کالاهای اساسی به ویژه شکر، مرغ و گوشت بسیج شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار