توسعه اقتصاد دریامحور خوزستان با پرورش ماهی در قفس

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 بهمن 1402 | 10:30 ق.ظ
توسعه اقتصاد دریامحور خوزستان با پرورش ماهی در قفس مدیر کل شیلات خوزستان:در راستای اقتصاد دریامحور، پرورش ماهی در قفس از اهمیت بالایی برخوردار است که مطالعات آن در سه حوزه دریایی، خوریات و دریاچه‌های پشت سد‌ها انجام شده است.

مرتضی سوری به شناسایی ظرفیت ۱۳ هزار تن پرورش ماهی در قفس در دریا در سه منطقه اشاره و بیان کرد: پیگیر جذب سرمایه‌گذار برای این مناطق هستیم که امیدواریم با استقبال سرمایه‌گذاران اجرا شوند.

سوری اظهارکرد: امسال برای اولین بار بخش خصوصی با ۲ قفس در منطقه بحرکان پرورش ماهی در قفس را کلید زد و پایلوت و طرح آزمایشی آن با موفقیت انجام شد؛ در حوزه خوریات نیز تولید ۲ هزار تن پرورش ماهی در قفس شناسایی و مجوز‌های موردنیاز نیز از نهاد‌های ذی‌ربط گرفته شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: مطالعات دریاچه سد مارون نیز انجام و از طرف سازمان آب و برق به عنوان متولی سد‌ها فراخوان داده شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند ورود و از این ظرفیت برای پرورش ماهی در قفس استفاده کنند.

وی اظهارکرد: صنعت شیلات نه تنها در زمینه امنیت غذایی بلکه در معیشت مردم نیز موثر است و معیشت ۶۰ هزار نفر به این صنعت وابسته هستند.

سوری تولیدات شیلاتی استان را بیش از ۱۲۵ هزار تن اعلام کرد و توضیح داد: سهم تولیدات آبزی‌پروری ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن (۶۱ درصد کل تولیدات) و صید از دریا بیش از ۴۸ هزار تن (۳۹ درصد کل تولیدات) است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار