قصه ناتمام ساخت پل روی رودخانه دره شیرون

تاریخ انتشار: یکشنبه 29 بهمن 1402 | 11:43 ق.ظ
قصه ناتمام ساخت پل روی رودخانه دره شیرون رودخانه‌های دره شیرون و سرحونی در شهرستان اندیکا در فصول بارندگی طغیان می‌کنند و تکمیل نشدن پل روی این این رودخانه‌ها سبب بروز مشکلاتی برای اهالی منطقه شده است.

رودخانه‌های دره شیرون و سرحونی در شهرستان اندیکا قرار دارند و طغیان آنها در فصل بارندگی باعث جان باختن چندنفر و بروز مشکلاتی در تردد روستائیان شده است.

از سال ۱۳۹۳ تاکنون، خبر صدا و سیمای استان خوزستان به صورت مستمر عملیات ساخت پل روی این رودخانه‌ها را پیگیری کرده است، اما با گذشت ۸ سال همچنان نیمه کاره رها شده است.

اهالی منطقه می‌گویند: سالهاست که کار‌های مقدماتی برای ساخت پل انجام شده، ولی نیمه تمام است و با طغیان رودخانه، عبور آنها مشکل می‌شود.

مدیر کل امور عشایر خوزستان در ارتباط تلفنی با خبر خوزستان گفت: ستون‌های پل دره شیرون شهرستان اندیکا پارسال تکمیل شده اند و ۵۰ درصد تیر‌های آن درحال ساخت هستند و ۵۰ درصد آنها برای حمل به منطقه آماده سازی شده اند.

سیداسکندر موسوی زاده با اشاره به مشکلات اعتباری برای اجرای طرح، افزود: تاکنون اعتبار کامل برای تکمیل پل اختصاص نیافته و به اداره کل امور عشایر خوزستان تحویل نشده است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز با همکاری سازمان بودجه و برنامه استان، تامین شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این ۲ روستا در مسیر ایلراه عشایر قرار دارند، اقدام به ساخت پل کردیم و پیش بینی می‌شود با تامین اعتبار مورد نیاز، در سال ۱۴۰۳ آن را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

موسوی زاده می‌گوید: باید توجه داشت که پیش از این در این منطقه پلی وجود نداشت و تلاش داریم هرچه سریعتر این پل ساخته شود و در اختیار اهالی این روستا‌ها قرار گیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار