تقویت ارتباط تجاری با عربستان با افزایش صادرات و شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 اسفند 1402 | 08:47 ق.ظ
تقویت ارتباط تجاری با عربستان با افزایش صادرات و شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزایش صادرات و شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری با عربستان لازمه تقویت ارتباط تجاری با این کشور عنوان کرد.

محمد راضی جلالی در نخستین نشست کارگروه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور عربستان در محل اتاق بازرگانی اهواز از الزامات برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان را احصای نیاز و شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور دانست و گفت: در این زمینه می‌توان از تجربه‌ها و اطلاعات بازرگانانی که با کشور عربستان تجارت دارند، استفاده کرد.

وی بر تشکیل کارگروه تخصصی و نقشه راه فراهم‌سازی ارتباط تجاری میان استان خوزستان و کشور عربستان تاکید کرد و افزود: برای برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان لازم است که زمان‌بندی مشخصی برای عملیاتی کردن این موضوع انجام شود و از این نسخه برای برقراری ارتباط تجاری با سایر کشور‌ها نیز استفاده کرد.

راضی جلالی استفاده از انرژی پاک را یکی از موارد مورد توجه کشور عربستان عنوان کرد و ادامه داد: این کشور در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی است که نشان می‌دهد استفاده از این فناوری چقدر برای این عربستان اهمیت دارد و یکی از ظرفیت‌های تجاری این کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان شناسایی نیاز‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این کشور را از جمله موارد قابل توجه برای ایجاد ارتباط تجاری با کشور عربستان دانست و اضافه کرد: از اتاق‌های بازرگانی استان انتظار می‌رود برای تقویت ارتباط تجاری این استان با کشور‌های دیگر کار‌های موثرتری انجام دهند تا روز به روز شاهد افزایش حجم صادرات از خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه مجرای ارتباط خوزستان با کشور‌های دیگر باید توسط اتاق‌های بازرگانی استان فراهم شود، گفت: باید نشست با سفرای کشور‌های طرف تجاری با خوزستان در اتاق‌های بازرگانی استان برگزار شود و ارتباط تجاری با کشور‌هایی همچون کویت، بلاروس و یا هر کشور دیگری که آمادگی ارتباط تجاری خود را با خوزستان اعلام کرده است، تقویت شود.

راضی جلالی می‌گوید: جنس ارتباط تجاری ایران با کشور عربستان متفاوت است و باید بر نفوذ کشور‌هایی همچون آمریکا در این کشور نیز توجه داشت.

وی با بیان اینکه همواره باید تحریم‌ها و اثرات آن بر تجارت باید مورد توجه بازرگانان و مدیران اقتصادی باشد، افزود: برای برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان، شناخت بازار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور بسیار مهم است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار