تشکیل ستاد سفر‌های نوروزی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 اسفند 1402 | 08:59 ق.ظ
تشکیل ستاد سفر‌های نوروزی در خوزستان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ستاد سفر‌های نوروزی و ۱۴ کمیته خدمات رسانی به گردشگران و مهمانان نوروزی در استان تشکیل شده است.

محمدحسین ارسطوزاده در ارتباط تلفنی با خبر خوزستان گفت: ستاد سفر و کمیته‌های خدمات رسانی به گردشگران و به ویژه مسافران نوروزی از مدت‌ها قبل تشکیل شده است و در زمینه‌های حمل و نقل، امداد و نجات، بازار و اسکان و… فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نقش و وظایف همه کمیته‌ها ذیل ستاد سفر مشخص است، افزود: امسال شرایط مناسبی برای گردشگری روستایی پیش بینی شده است و انتظار می‌رود جاذبه‌های گردشگری روستایی مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گیرند.

ارسطوزاده تعداد اقامتگاه‌های مجاز و رسمی بوم گردی در خوزستان را ۲۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: البته تعداد زیادی اقامتگاه نیز به صورت غیررسمی فعال دارند و درحال دریافت مجوز از ادامه کل میراث فرهنگی استان هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان می‌گوید: برای نوروز ۱۴۰۳ برنامه‌ای با محوریت دهیاران تدوین شده است که براساس آن همه روستا‌های دارای جاذبه گردشگری بتوانند در زمینه جذب گردشگر و توریسم کشاورزی و روستایی فعالیت داشته باشند که جزئیات بیشتر این برنامه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای گردشگری دریایی، سد‌ها و رودخانه‌ها نیز باتوجه به ویژگی‌های خاص استان خوزستان، کمیته ویژه تشکیل شده است و در موعد مقرر هماهنگی لازم را انجام می‌دهند.

ارسطوزاده گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، ساعات بازدید از جاذبه‌های گردشگری و امکان تاریخی و تفریحی تعیین شده است و اطلاع رسانی عمومی انجام خواهد شد، همچنین برنامه‌های متنوعی در اماکن گردشگری باعنوان افطار تا سحر زیر نظر وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود تا علاوه بر اجرای آئین‌های نوروزی، برنامه‌های مربوط به ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار