لزوم جایگزینی مجازات ارائه خدمات عمومی رایگان به جای حبس

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 | 11:46 ق.ظ
لزوم جایگزینی مجازات ارائه خدمات عمومی رایگان به جای حبس رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: مجازات ارائه خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس مد نظر قضات باشد

علی دهقانی در نخستین نشست شورای قضایی استان خوزستان با اشاره به لزوم استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توسط قضات گفت: یکی از این مجازات‌ها ارائه خدمات عمومی رایگان توسط محکومان است که با شناخت ظرفیت‌های استان می‌توان با رضایت مجرمان از این فرصت بهره‌مند شد و آرای موثری را در این خصوص صادر و اجرا کرد.

وی افزود: شورای قضایی استان باید به شورایی مسئله محور تبدیل شود و استان را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کند و مسائل و مشکلات استان با قابلیت حل شدن از این راه، در دستور کار قرار گیرد.

دهقانی ادامه داد: تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان شعار سال مربوط به یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید به فراخور و تناسب مسئولیت‌ها و تکالیف، زمینه مشارکت مردم در این خصوص را فراهم آورند.

رئیس کل دادگستری خوزستان این شورا را ظرفیت بسیار موثری در تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: اعضای شورای قضایی باید ضمن انجام تکالیفی که در این زمینه به عهده دارند باید به عنوان مسئولان دستگاه قضایی در استان، بر عملکرد سایر دستگاه‌ها نظارت داشته باشند.

وی می‌گوید: شورای قضایی در کنار ستاد تسهیل، ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شورای اداری و … این ظرفیت را دارد که با برنامه‌ریزی و به صورت کاربردی، مشکلات و موانع شعار سال را مرتفع و به تحقق آن کمک کند.

دهقانی اجرای برنامه‌های عملیاتی مبنی بر سند تحول و تعالی قوه قضاییه را از دیگر برنامه‌های این دستگاه دانست و افزود: این سند پس از به روزرسانی از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به نقش نظارتی دستگاه قضایی بر تحقق حقوق عامه و نیز رسیدگی این دستگاه به تخلفات و جرایم، ترک فعل‌ها و قصور سایر دستگاه‌ها، باید به گونه‌ای عمل شود که به صورت اثرگذار و ترمیم‌کننده، استان را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه ببرد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی نمی‌تواند مسائل مهم استان مانند مترو، شبکه فاضلاب، مشکلات حوزه مسکن و بسیاری موارد دیگر را تنها به متولیان امر واگذار کند بلکه باید در زمان و مکان مناسب به مسائل ورود و اقدامات لازم را جهت رفع موانع حقوقی و قضایی امور انجام دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار