معاون وزیر کشاورزی:

اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران عزم جدی دارد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 آبان 1397 | 09:17 ق.ظ
اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران عزم جدی دارد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهادکشاورزی گفت: حضور هیات اتحادیه اروپا در فاصله ۲ هفته از آغاز دور جدید تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، بیانگر عزم جدی این اتحادیه برای توسعه روابط تجاری کشاورزی و مواد غذایی با ایران است.

به گزارش خبرنگار، «علی اکبر مهرفرد» امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش مشترک «توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا» در تهران افزود: زمینه صادراتی محصولات کشاورزی ایران به اتحادیه اروپا زیاد است؛ تا جایی که برای صادرات محصولات ایرانی همچون میگو، قزل آلا، خرما، محصولات لبنی، انواع خشکبار، زعفران و پسته ایرانی با این اتحادیه صحبت شد تا صادرات این محصولات صورت گیرد.
وی یادآوری کرد در قالب تجارت دوجانبه با اروپا، ایران به استانداردسازی و توسعه تولیدات کشاورزی و غذایی ایرانی نیاز دارد و به دنبال واردات، انتقال فناوری، سرمایه گذاری و صادرات است.
به گفته وی، برای تولید بذر اصلاح شده، سموم کم خطر، ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت محصولات مختلف، خط تولید صنایع غذایی، تولید برخی مکمل ها، اصلاح خطوط تولید قند و شکر و لبنیات و غیره به سرمایه گذاری خارجی و مستقیم نیاز است.
معاون وزیر جهادکشاورزی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را وضعیت آبی کشور دانست و افزود: در صورت افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی می توانیم تجارت تولیدات خود را به سرعت افزایش دهیم.
«مهم است که بدانیم اتحادیه اروپا چه مقررات و ضوابطی درباره انواع استانداردهای بهداشتی، باقیمانده سموم، استانداردهای مربوط به قرنطینه و غیره دارد».
وی اضافه کرد: نشست امروز با اتحادیه اروپا در زمینه تعرفه ها نیست، زیرا این مساله به موافقت دولت و مجلس شورای اسلامی نیاز دارد، البته مذاکراتی آغاز شده است و باید از یک سو ما تعرفه برخی کالاها را کاهش بدهیم و از سوی دیگر اتحادیه اروپا تعرفه بعضی کالاهای وارداتی و صادراتی را کم کند.

پرهیز از ابراز نظر درباره تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی مرغ
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره مصوبه جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت ۹۸۰۰ تومانی مرغ گفت: این قیمت هنوز اعلام نشده است و در این مورد بزودی ابراز نظر می کنیم.
به گزارش خبرنگار، همایش مشترک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا درباره «توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی» تا فردا در تهران ادامه دارد.
آشنایی متقابل با استانداردها و ضوابط ایمنی و کیفی محصولات غذایی و کشاورزی، افزایش آگاهی ۲ طرف نسبت به سازوکارهای تولید محصولات غذایی و کشاورزی و رایزنی برای رفع موانع تجارت دوجانبه محصولات غذایی و کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا از اهداف این همایش دو روزه است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار