رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان:

۱۵ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان هستند 

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 6 اسفند 1397 | 20:51 ب.ظ
۱۵ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان هستند  کشاورزنیوز_ ۲۳ دفتر نمایندگی صدور پروانه در سطح شهرستان استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کشاورز نیوز فتح الله ابوعلی صبح امروز ششم اسفندماه در نشست خبری سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان با اهالی رسانه اظهار کرد:

سازمان نظام مهندسی در چند زمینه فعالیت می کنند

در ۳ زمینه فعالیت خود به این گونه است؛ اولی خدمات به اعضا، خدمات فنی و مهندسی به تولیدکنندگان و دیگری خدمات اجرایی پژوهش برای دستگاه های مرتبط با بخش کشاورزی و محیط زیست است.

وی در این باره افزود درباره با خدماتی که به اعضا داده میشود شامل عضویت، رتبه بندی،صدور پروانه، اشتغال و خدمات رفاهی و بهداشتی همانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیل ،درمان بیمه،دندانپزشکی و مسائل رفاهی همانند خدماتی که سایر دستگاه‌ها و نهادها که برای اعضای خود دارند.

فتح‌الله ابوعلی زاده افزود:
در زمینه خدمات فنی مهندسی به تولید کنندگان ما بر اساس قانون بخشی از وظایف تصدی‌گری دستگاه‌های دولتی به ما واگذار شده از جمله قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی صدور پروانه های دام و آبزیان به سازمان نظام مهندسی داده شده که در زمینه فعالیت بسیار خوبی صورت گرفته است.

۱۵ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان هستند 

وی افزود: در ۱۶ سال فعالیت این سازمان، در کل کشور ۲۵۰ هزار نفر کارشناس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند و این عدد در استان خوزستان حدود ۱۵ هزار نفر است که از این تعداد ۵۰ درصد آقایان و ۵۰ درصد نیز بانوان هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان تصریح کرد: فارغ التحصیلان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی، در ۲۰ رشته بخش کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی تحصیل کرده‌اند و می‌توانند در سراسر استان به بخش کشاورزی خدمات ارائه دهند. بیش از ۱۳ هزار نفر کارشناس، ۱۸۰۰ نفر کارشناس ارشد و ۵۷ نفر دکترا دارند.

ابوعلی در ارتباط با گلخانه ها و تولید قارچ گفت:

سازمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی در ارتباط با گلخانه صدور آنها را انجام می دهد.

همچنین تعداد زیادی کلینیک دندانپزشکی در سطح استان داریم.

شرکتهای خدمات مکانیزاسیون: مکانیزاسیون این شرکت اخیراً واگذاری شده و بوجاری آن ظرف یک ماه اخیر شروع به کار کردیم.

شرکت خاک شناسی:

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خوزستان افزود:
اخیرا فعالیت های دام روستایی و شرکت های خاکشناسی آزمایشگاه خاک و مدیریت خاک را به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.
امید است بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم و پروانه های مربوط صادر شود.

فعالیت ۲۳ دفتر نمایندگی در شهرستان

ابوعلی افزود: برای اینکه بتوانیم خدمات را به بهره‌برداران ارائه بدهیم هم اکنون ۲۳ دفتر نمایندگی صدور پروانه در سطح شهرستان استان وجود دارد.
ضمن اینکه سامانه ای هم طراحی شده و در حال اجرا است تا دیگر بهره بردار نیاز به حضور فیزیکی برای دریافت مجوزها و پروانه ها در مرکز نباشد و اشخاص بتوانند از طریق این سامانه نسبت به دریافت پروانه مدنظر خود اقدام کنند و روند کار نیز تسری پیدا کند.

وی در این باره افزود: ۴ مراکز خدمات غیر دولتی تاسیس شده است که بخشی از فعالیت‌های مربوط به صدور مجوزها و پروانه ها را انجام می دهند
و در برنامه داریم تا پایان سال این عدد به بالای ۱۰ مرکز خدمات ارتقا پیدا کند.
همچنین وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی را بتوانیم در خدمات غیر دولتی ارائه دهیم.

ابوعلی با بیان اینکه آموزش‌ها باید آموزش‌های مهارت محور باشند، ادامه داد: وزارت علوم باید بر اساس نیاز متولی هر بخش در زمینه جذب آموزش دانشجویان اقدام کند. برای مثال وزارت جهاد کشاورزی متولی بخش کشاورزی است و نیاز دارد تا در بخش‌های مورد نظر خود دانشجو تربیت شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر عضو سازمان لزوما شاغل نیستند، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان جویای کار هستند اما این موضوع به معنای بیکار بودن آن افراد نیست بلکه این ۶۰ درصد جویای کار مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی اگر نتوان برای این افراد جویای کار، شغل ایجاد کرد و این مساله یک ضعف عمده برای مسولان استان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار