چشم انداز صنایع فرآوری خرمای خوزستان برای حضور توانمندتر در بازارهای اوراسیا

تاریخ انتشار: شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 11:45 ق.ظ
چشم انداز صنایع فرآوری خرمای خوزستان برای حضور توانمندتر در بازارهای اوراسیا کارآفرین و دارنده شرکت فرآوری خرما در خوزستان با اشاره به ظرفیت های این استان در تولید محصولات کشاورزی گفت: با برنامه ریزی های کاربردی سهم خوزستان در بازارهای اوراسیا به عنوان مقصد صادراتی محصولات صنایع فرآوری بخصوص در حوزه زنجیره ارزش خرما قابل افزایش است.

محسن بویری روز شنبه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زمینه کاری ما تولید ربات‌های پرنده سمپاشی، گرده‌افشانی و شناسایی آفات است که تحت عنوان شرکت دانش بنیان دشت آفتاب سوسن ثبت شد.

وی که یکی از نمایندگان خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو است و سال‌ها در زمینه بسته‌بندی و فرآوری خرما در استان فعالیت دارد ادامه داد: در سال ۹۹ شرکت دشت آفتاب سوسن به عنوان شرکت فناور معرفی و وارد فضای تولید و فرآوری خرما شد.

این کارآفرین اظهارکرد: معضل فروش خرما در سبد کالایی اوراسیا شناسایی و خلال خرما با ۶ طعم مختلف با برند زرحیا به صورت خرده‌فروشی زیر ۲۰۰ گرم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شد.

بویری اظهار کرد: رسالت ما خرید خرما از کشاورزانی است که خرمای شناسنامه دار و مرغوب را طبق پروتکل های شرکت تولید می‌کنند، در همین راستا با ۹ نفر از کشاورزانی که به کشت خرما در شهرهای مختلف می‌پردازند همکاری داریم.

وی گفت: همچنین ۱۷ رقم خرمای کمتر شناخته را با برند سرزمین خرما به کشور ارمنستان صادر کردیم و در سال اول حجم بازار خرمای امنستان را اشباع کردیم.

این کارآفرین که کارگاهش در پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری واقع شده تصریح کرد: سال دوم برای فرآوری محصولات خرما از جمله شیره خرما، سس خرما، خمیر خرما و پوره خرما تلاش شد و در حال حاضر بر تولید شکر خرما و ترافل خرما نیز متمرکز شدیم.

بویری افزود: تاکنون حدود یکهزار تن محصولات مختلف خرمایی در بسته‌بندی زیر ۲۰۰ گرم به کشورهای ارمنستان، گرجستان، روسیه و قزاقستان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم فعالیت‌های خود را به سمت توسعه صادرات پایدار، حذف واسطه سوق دهیم و زنجیره ارزش را به کشور بازگردانیم در همین راستا برنامه شرکت این است که در سال آینده حجم وسیعی از بازارهای اوراسیا را در دست بگیرد.

نمایشگاه “ایران اکسپو” از امروز به مدت پنج روز دایر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار