دستور تخلیه شهر سوسنگرد صادر شد

تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1398 | 11:57 ق.ظ
دستور تخلیه شهر سوسنگرد صادر شد فرماندار دشت آزادگان گفت : به دنبال طغیان و افزایش سطح آب رودخانه کرخه ، با مصوبه شورای تامین و هماهنگی استاندار خوزستان دستور تخلیه شهر سوسنگرد مرکز این شهرستان صادر شد

غلامعباس هزاریان شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هم اکنون دبی رودخانه کرخه به ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب رسیده که این به مثابه قرار گرفتن کامل شهر سوسنگرد در معرض سیلاب و آبگرفتگی است ، از این رو به ساکنان این شهر اخطار داده شده این شهر را ترک کنند.
وی گفت: در نشست شورای تامین استان ، استاندار خوزستان نیز دستور تخلیه شهر سوسنگرد و روستاهای مسیر این شهرستان که در معرض سیلاب و آبگرفتگی دارند را صادر کرده است.
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه مردم باید اخطاریه های صادر از مسئولان استان و شهرستان را جدی بگیرند از ساکنان این شهرستان خواست منازل خود را ترک کنند چون احتمال افزایش فعلی آب رودخانه کرخه وجود دارد.
هزاریان افزود: هلال احمر اردگاههای موقت اسکان در مناطق امن منطقه تدارک دیده شده و برای تامین غذا و سایر مایحتاج مردم مساله خاصی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه جان مردم اولویت نخست مسئولان است از مردم خواست هشدارها و اخطاریه ها را جدی بگیرند و با وجود سختی دل کندن از منازل خود ، به مناطق امن بروند.
فرماندار دشت آزادگان در ادامه افزود:گروه های جهادی و مردمی به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای حفاظت و استحکام بخشی سیل بندها در ۲ سوی رودخانه کرخه که از مرکز شهر سوسنگرد می گذرد هستند ولی خطر آبگرفتگی شهر جدی است.
با وجود اخطاریه ها و هشدارها صادره ، هنوز تعداد کمی از ساکنان شهر سوسنگرد و ۳۴روستای این منطقه خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند.
سیلاب مهیب و ویرانگر اخیر که از ۲ هفته گذشته استان خوزستان را با مشکلات غیرقابل پیش بینی رو به رو کرده بیش از ۴۰۰هزار نفر از شهرهای و روستاهای حاشیه و کنارگذر کرخه ، دز و کارون در معرض سیلاب و آبگرفتگی قرار داده است.
تاکنون ۲۴هزار نفر ساکنان روستایی و شهری در معرض خطر سیلاب شوشتر(شعیبیه) شوش ، حمیدیه ، دشت آزادگان ، هویزه و اهواز در ۴۰ اردوگاه موقت اسکان یافته اند.
نیروهای مردمی ، سپاه ، بسیج ، ارتش ، نیروهای امنیتی، انتظامی و مرزبانی ،هلال احمر و دستگاه های اجرایی و استان های معین برای امدادرسانی به مناطق درگیر سیلاب به مناطق سیل زده گسیل شده اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار