مدیرعامل آبفااهواز

کاهش ایستگاه های پمپاز انتقال فاضلاب با اجرای طرح جامع فاضلاب کلان شهر اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مهر 1398 | 14:13 ب.ظ
کاهش ایستگاه های پمپاز انتقال فاضلاب با اجرای طرح جامع فاضلاب کلان شهر اهواز مدیر عامل آبفا اهواز در  برنامه ای ویژه مطالبات مردمی در تلویزیون استان خوزستان با هدف پاسخگویی و ارائه توضیحات فنی در حوزه چالش های موجود در بخش فاضلاب و راه های برون رفت از آن حضور یافت. بهنام مریدی  گفت: کلانشهر اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که حدود ۵۰ درصد […]

مدیر عامل آبفا اهواز در  برنامه ای ویژه مطالبات مردمی در تلویزیون استان خوزستان با هدف پاسخگویی و ارائه توضیحات فنی در حوزه چالش های موجود در بخش فاضلاب و راه های برون رفت از آن حضور یافت.

بهنام مریدی  گفت: کلانشهر اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که حدود ۵۰ درصد آن فرسوده و از جنس بتنی است.جنس لوله ها و متساعد شدن گازهای فاضلاب باعث خوردگی خطوط شده و مشکلات عدیده ای را در این زمینه به وجود آورده همانطور که دیدیم در سیلاب اخیر این خطوط در زمان برگشت  آب به شبکه ما را در دفع فاضلاب دچار چالش فراوان نمود.

وی افزود:توجه ویژه استاندار در این زمینه جای تقدیر دارد با حمایت ایشان توانستیم در اسرع وقت ۲۲ پیمانکار لایروبی را فعال نمودیم و از حدود ۷۰ کیلومتر دارای مشکل در حال حاضر ۴۵ کیلومتر مرمت و لایروبی شده است.

مریدی در پاسخ به وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار داشت:در حال حاضر ۲۰هزارمترمکعب فاضلاب به این تصفیه خانه وارد و تصفیه می شود که با اجرای خط کلکتور ۱۶۰۰ روبروی پل صنایع فولاد این میزان به ۱۰۰هزار مترمکعب افزایش می یابد

وی تصریح کرد: از لحاظ فنی، قبل از تصفیه خانه باید کلکتورها اجرا می گردید اما با توجه به اعتبارات موجود، سازه تصفیه‌خانه با ظرفیت حدود ۱۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تکمیل گردید.

این مقام مسئول در شرکت آبفا اهواز خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۶۷ ایستگاه پمپاژ انتقال فاضلاب فعال می باشند و با اجرای طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز این ۱۶۷ ایستگاه به ۶۰ ایستگاه پمپاژ فاضلاب کاهش می یابد.

مریدی همچنین  گفت: در راستای ساماندهی وضعیت فاضلاب و کمک به دفع آب های سطحی در تعامل و همکاری تنگاتنگ با شهرداری هستیم  و به دلیل نبود اعتبارات نمی توان کار مردم را رها کرد.

وی خبر داد: از ۹۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده توسط استاندار محترم، ۵۷ میلیارد تومان اوراق در راستای اجرای پروژه های اصلاح خطوط ریزشی پس از سیلاب تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در این برنامه تلویزیونی اعلام کرد: ۱۴۰۰ درب منهول در عرض یک هفته در اهواز به سرقت برده شد که البته پیگیری دستگاه قضایی استان در اهواز در راستای دستگیری سارقین قابل تقدیر است ،حدود ۲۰۰ درب منهول به شرکت بر میگردد ودرب های منهول کامپوزیتی غیرقابل بازیافت با هدف کاهش سرقت خریداری شده‌است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار