از برگزاری امتحانات حضوری تا اعتراض خانواده‌ها به شلوغی کلاس‌ها

تاریخ انتشار: شنبه 1 خرداد 1400 | 15:26 ب.ظ
از برگزاری امتحانات حضوری تا اعتراض خانواده‌ها به شلوغی کلاس‌ها امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم در حالی برگزار می‌شود که خانواده‌های دانش‌آموزان به تعداد حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اعتراض دارند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان اهواز، برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم در سراسر کشور در حالی برگزار شد که خانواده‌های بسیاری از دانش‌آموزان به وسیله تشکیل کمپین‌های مختلف درخواست لغو حضوری امتحانات شدند اما ستاد ملی کرونای کشور به دلایل غیر منطقی که بر سلامت دانش‌آموزان ارجحیت داده شد بر برگزاری امتحانات به شکل حضوری تاکید کرد.

هیچ دانش آموز مبتلا در استان به ما گزارش نشده است

کوروش مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با رد شلوغ بودن کلاس‌ها در زمان امتحان، اظهار کرد: با تدابیری که اندیشیده شده حتی در زمان ورود دانش‌آموزان به حیاط مدرسه فاصله اجتماعی رعایت می‌شود و در هر کلاسی بین نه تا ده  نفر سر جلسه امتحان حاضر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه در مدرسه‌ای دانش‌آموزان بیش از حد نصاب در کلاس حضور پیدا می‌کنند به ما معروفی کنید تا شرایط آن مدرسه بررسی شود، افزود: از تمام کشور فیلم و عکس‌هایی که نشان دهنده حضور  بیش از حد نصاب دانش‌آموزان سرکلاس بوده منتشر شد اما از خوزستان چنین گزارشی نداشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در کلاس‌هایی که بین ۱۰ تا ۱۲ دانش‌آموز  حاضر شدند مساحت آن‌ها بزرگ است، گفت: برای بهتر برگزار شدن امتحانات تمام همکاران حتی مربیان پای کار آمدند و دورکاری‌ها را لغو کردیم.

مودت بیان کرد: تا کنون هیچ دانش آموز مبتلا در استان به ما گزارش نشده است ضمن اینکه ما دانش آموز مبتلا به کرونا را سر جلسه امتحان نمی‌فرستیم.

نگرانی خانواده‌ها از برگزاری امتحانات حضوری

وی با بیان اینکه روزانه آمار دانش‌آموزان کرونایی به ما اعلام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه لیست اسامی دانش‌آموزان کرونایی به مدیران مدارس ابلاغ شده از حضور آن‌ها در جلسات ممانعت می‌شود.

اما خانواده یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، می‌گوید: دخترم را با استرس به جلسه امتحان می‌برم، نمی‌دانم کدام دانش‌آموز مبتلا است و کدام دانش‌آموز مبتلا نیست، برخی از دانش‌آموزان در دوران نقاهت کرونا به سر می‌برند اما در جلسات حاضر می‌شوند.

وی افزود: قرار بود در هر کلاس پنج تا ۶ دانش‌آموز سر جلسه امتحان حاضر شوند اما هر کلاسی بین ۱۰ تا ۱۲ دانش‌آموز حضور پیدا می‌کنند، برخی خانواده‌ها به دلیل عدم اطمینان از شرایط اجازه ندادن فرزندان آن‌ها در امتحانات شرکت کنند.

پدر دانش‌آموزی نیز با انتقاد از برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم  به صورت حضوری، اظهار کرد: دانش‌آموزان موقع رفتن سر جلسه امتحان فاصله‌گذاری خیلی خوب و عالی است و مراقبین شیلد، دستکش، ماسک، الکل، و… استفاده کرده‌اند اما وقتی که زمان امتحان تمام می‌شود همه دانش‌آموزان به سمت در مدرسه هجوم می‌آورند، علاوه بر شلوغی دانش‌آموزان یک جمعیتی در مقابل در مدرسه منتظر بچه‌های خود هستند.

مادر دیگری که دخترش در مدرسه‌ای  در شهرستانسوسنگرد مشغول به تحصیل است، بیان کرد: در یک گروه واتساپی که از  طرف مدیر مدرسه برا ی خانواده‌های دانش‌آموزان تشکیل شده است خانم مدیر  پیامک مرکز بهداشت شهرستان که حاوی مشخصات دانش‌آموزان فاقد مشکل کرونا است و تعداد آن‌ها بالای بیست نفر است را به اشتراک گذاشت.

وی افزود: اشتراک‌گذاری این پیام‌ها نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد کرد که ممکن است فرزند آن‌ها مبتلا به کرونا شده باشد که هنوز اسم وی اعلام نشده است.

این مادر دانش‌آموز گفت: در هر کلاسی حدود ۱۲ تا ۱۵ نفر حاضر می‌شوند که در یکی از جلسات مسوول بهداشت که به صورت اتفاقی از مدرسه بازرسی کرده بود از مراقبین درخواست کرده که پنجره‌های کلاس را باز نگه دارد.

فقط دو دانش‌آموز مبتلا به کرونا داریم

مهدی جلالی مدیر آموزش و پروش شهرستان سوسنگرد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: این‌ها اسامی دانش‌آموزانی است که به دلیل اینکه به آموزش و امتحان غیر حضوری عادت کرده بودند به بهانه ابتلا به کرونا نخواستند در امتحانات حضوری شرکت کنند.

وی افزود: مدرسه با معرفی این دانش‌آموزان به مرکز بهداشت و گرفتن تست کرونا از آن‌ها مشخص شد این افراد فاقد مشکل ابتلا به کرونا هستند و باید در امتحانات حضوری شرکت کنند به همین دلیل اسامی آن‌ها را در گروه خانواده‌ها اعلام کردند.

مدیر آموزش و پروش شهرستان سوسنگرد گفت: در کل شهرستان سوسنگرد  فقط دو دانش‌آموز مبتلا  به کرونا پایه دوازدهم در دو مدرسه متفاوت داریم که پس از معرفی آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط امتحان حضوری برای آن‌ها فراهم شد.

جلالی بیان کرد: طبق دستورات پروتکل‌های بهداشتی، برای دانش‌آموزان مبتلا در هر کدام از مدارس اتاق ایزوله فراهم می‌شود تا دانش‌آموز جدا از دانش‌آموزان دیگر در امتحان شرکت کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار