همکاری سپاه وکمیته امداد خوزستان برای محرومیت زدایی منطقه ملاشیه اهواز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 تیر 1400 | 11:07 ق.ظ
همکاری سپاه وکمیته امداد خوزستان برای محرومیت زدایی منطقه ملاشیه اهواز  جمال شیبه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بین بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و کمیته امداد استان در خصوص توانمند سازی اقتصادی این منطقه با رویکرد شعار سال و محوریت اشتغال، توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، مشارکت‌های مردمی همکاری صورت گرفته است.  وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ساماندهی مناطق […]

 جمال شیبه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بین بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و کمیته امداد استان در خصوص توانمند سازی اقتصادی این منطقه با رویکرد شعار سال و محوریت اشتغال، توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، مشارکت‌های مردمی همکاری صورت گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر، ایجاد فرصت های شغلی است افزود: اشتغال، معیشت و محرومیت زدایی از جمله اهداف اجرای این طرح است. 
شیبه با اشاره به اینکه بسیج ظرفیت‌های خوبی دارد ادامه داد: با هماهنگی با یکدیگر می‌توانیم گره‌هایی از مشکلات مردم باز کنیم، حرکت‌های خود جوش مردم و بسیجیان همانند پویش همدلی رزمایش مواسات ،نقطه قوتی است که اثرش را درآینده نشان خواهد داد .
مدیر کل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: اگر بخواهیم که مشکلات حاشیه نشینی را حل کنیم، ابتدا باید اشتغال را برای این مناطق فراهم کنیم که پس از حل شدن مشکلات بیکاری و مسائل معیشتی مهمترین آسیب های اجتماعی یکی پس از دیگری حل می شود.
وی با بیان اینکه اگر مشکل اشتغال در سطح جامعه حل شود ، خیلی از مشکلات موجود از جمله آسیب های اجتماعی کمتر می شود، بیان کرد: با همکاری و تعامل بسیج و خیریه ها گسترش مراکز خدمات اشتغال محله محور را در دستور کار خود قرار دادیم.
شیبه افزود: مرکز خدمات اشتغال محلی برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی به کمک قرارگاه جهادی امیرالمومنین (ع) ، خیران و معتمدان محل راه اندازی می شود و این مراکز برای خانواده هایی که اشتغال ندارند و مخصوصا سرپرستان خانوارها کارآفرینی می کند.
وی با بیان اینکه کمک دستگاه ها و نهادهای دولتی برای رفع مشکلات با گسترش مراکز خدمات اشتغال، می تواند عزم خیران را برای فعالیت بیشتر در این زمینه فراهم کند اظهار داشت: اگر مشکلات معیشتی و اقتصادی رفع شود دیگر کمتر باید نگران آسیب های اجتماعی حاشیه شهر بود، همکاری صرفاً در پرداخت تسهیلات نیست، بلکه در تمامی ابعاد و فرآیند مطالعاتی، برنامه ریزی، توانمندسازی و در نهایت اعطای تسهیلات حمایتی کار انجام می شود.
شیبه افزود: با توجه به شرایط خاص و ویژه مناطق حاشیه نشین و افراد ساکن در این مناطق ، اعطای تسهیلات نیز باید به صورت ویژه باشد و  تشکیل و راه اندازی مراکز محلی باعث تقویت کارگروهی ، هم افزایی ، هم پوشانی و تقویت نقاط قوت می گردد .
شیبه، یکی دیگر از نیازهای اصلی مناطق حاشیه ای شهرها را کمبود مهارت دانست و گفت: برای رفع مشکلات مهارتی باید آموزشی حاشیه نشینان پیش از شروع اشتغال در الویت قرار گیرد.
ملاشیه محله‌ای در جنوب غربی اهواز و در حاشیه جاده اهواز – خرمشهر واقع است ،این محله کم برخوردار از مناطق پرجمعیت اهواز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار