دریچه سرویس کالورت شماره یک سد کرخه بازسازی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 11:40 ق.ظ
دریچه سرویس کالورت شماره یک سد کرخه بازسازی شد معاون فنی و مهندسی شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان از بازسازی و تعمیرات دریچه سرویس کالورت شماره یک سد کرخه توسط این شرکت خبر داد.

محمد پوررکن گفت: تجهیزات تخلیه کننده های تحتانی سدها یکی از بخش های مهم در تامین حقابه آب پایین دست و تخلیه رسوب می باشد. سیستم آببندی دریچه سرویس تخلیه کننده های تحتانی سد کرخه از جنس برنزی با گرافیت مدفون تشکیل شده که در اثر کارکرد و سایش، برنزی­ های مذکور مستهلک و در نتیجه حجم نشتی آب از دریچه به میزان چشم گیری افزایش می­یابد. بدین جهت می­بایست نسبت به تعویض برنزی­های آببند اقدام نمود.

وی افزود: در پروژه سد کرخه علاوه بر آسیب دیدگی برنزی­های آببند دریچه، بخش­هایی از قاب ثابت و بدنه دریچه نیز دچار خوردگی شدید شده بود که با هماهنگی معاونت فنی و مهندسی و مدیر دفتر فنی تولید و بهره برداری سد کرخه عملیات بازسازی و تعمیرات دریچه سرویس و قاب ثابت توسط شرکت تعمیرات نیروگاه برق آبی خوزستان انجام شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان بیان کرد:  از مشکلات و پیچیدگی­های عملیات تعمیر قاب دریچه سرویس وجود آب های نشتی از دریچه اضطراری ( به میزان ۱۹۰ لیتر بر ثانیه ) و همچنین تلرانس بالای ماشین کاری سطوح قاب ثابت بوده که با رهنمودهای ارکان طرح، شرکت تعمیرات نسبت به طراحی و ساخت دریچه موقت آببند جهت مهار آب­های نشتی و همچنین طراحی و ساخت دستگاه ماشین کاری (on site) جهت ماشین کاری سطوح آببند قاب دریچه پس از عملیات جوشکاری اقدام نمود.

 در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی و تعمیرات دریچه سرویس کالورت شماره یک به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان و همکاری بخش مهندسی و دفتر فنی شرکت تولید و بهره برداری سد کرخه، توسط شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان با موفقیت انجام و جهت بهره برداری تحویل شرکت تولید سد کرخه گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار