۴۱ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین در خوزستان برپا شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 10:09 ق.ظ
۴۱ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین در خوزستان برپا شد حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:با هماهنگی انجام شده ۲۶ موکب در مرز و پایانه شلمچه ، ۶ موکب در مرز چذابه و ۹ موکب در اهواز برای پذیرایی و خدمت رسانی اضطراری به زائران برپا شده است. وی گفت:این موکب‌ها از شهرهای آبادان،خرمشهر ،امیدیه ، آغاجاری ، ایذه، ماهشهر، […]

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:با هماهنگی انجام شده ۲۶ موکب در مرز و پایانه شلمچه ، ۶ موکب در مرز چذابه و ۹ موکب در اهواز برای پذیرایی و خدمت رسانی اضطراری به زائران برپا شده است.
وی گفت:این موکب‌ها از شهرهای آبادان،خرمشهر ،امیدیه ، آغاجاری ، ایذه، ماهشهر، بهبهان ، دشت آزادگان با پشتیبانی موکب های اهواز، شوشتر، دزفول، مسجدسلیمان و گتوند تا دهم مهرماه اقدام به خدمات رسانی به زائران اربعین خواهند کرد.
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت:۷۲۰ نفر از خادمان موکب های اربعین حسینی که سال های قبل در عراق به زائران خدمت می کردند ، در قالب۲۱ موکب از استان خوزستان برای خدمات رسانی به زائران اربعین عازم کربلا و نجف شده‌اند که پس از پایان مراسم اربعین به کشور بازخواهند گشت.
امروز سه شنبه ششم مهرماه در عراق اربعین حسینی است.
این دومین سال متوالی است که موکب‌های اربعین به دلیل مخاطرات ناشی از ویروس کرونا و توقف سفر معنوی به کربلا ، نمی‌توانند به زائران اربعین خدمت رسانی کنند.
یک هزار و ۵۰۰موکب در خوزستان فعال هستند.موکب های اربعین در سال های اخیر منشاء خدمات زیادی در زمینه ارتقای بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا ، حمایت از کادر درمانی ، کمک به آسیب دیدگان ناشی از زلزله و سیل و مشارکت در کمک های مومنانه داشته‌اند.
موکب های اربعین از سال ۱۳۹۲ به صورت خودجوش و با حمایت های مردمی در استان خوزستان راه اندازی شده‌اند و هم اکنون به نقطه اتکایی برای ورود به بحران ها و خدمت رسانی عمومی در مناطق مختلف کشور تبدیل شده‌اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار