با تکمیل طرح آبرسانی غدیر، شهرها و روستاهای این طرح تا ۱۰ سال آب پایدار خواهند داشت

تاریخ انتشار: شنبه 10 مهر 1400 | 16:16 ب.ظ
با تکمیل طرح آبرسانی غدیر، شهرها و روستاهای این طرح تا ۱۰ سال آب پایدار خواهند داشت وزیر نیرو گفت: با توسعه و تکمیل طرح آبرسانی غدیر و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ w2، شهید چمران و ام الدبس میزان آب انتقالی به شهرها نظر این طرح از ۱۰ متر‌مکعب بر ثانیه به ۲۰ مترمکعب بر ثانبه افزایش خواهد یافت و تا ۱۰ سال آینده آب پایداری خواهند داشت.

علی اکبر محرابیان امروز شنبه دهم مهرماه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر در جمع خبرنگاران دلیل سفر خود را بررسی مسائل مربوط به آب و فاضلاب خوزستان به ویژه طرح آبرسانی غدیر عنوان و اظهار کرد: در سفر یکماه پیش دولت با حضور رئیس جمهور برخی طرح ها مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شدند و امروز نیز مهمترین دلیل سفر بررسی نحوه اجرای طرح ها بود.

وی افزود: در یکماه گذشته پروژه تکمیل آبرسانی غدیر سرعت خوبی داشت و بسیاری از جبهه‌های آن فعال بود ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و به همکاران تاکید کردیم که در ادامه کار سرعت خود را بالا ببرند.

وزیر نیرو گفت: مرحله اول طرح آبرسانی غدیر در سال‌های گذشته انجام شد و در هر ثانیه ۱۰ متر مکعب آب از کرخه به شهرهای خوزستان تزریق می‌کند. قرار است با ایجاد ایستگاه‌های جدید و تقویت پمپاژ ایستگاه‌های w2، شهید چمران و ام الدبس این میزان به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه خواه  رسید که منبع آب جدید از رودخانه دز است.

محرابیان ادامه داد: حجم آب برای شهرهای در مسیر طرح آبرسانی غدیر حداقل تا ۱۰ سال آینده کفایت خواهد کرد و آب دز که شیرین‌تر است در شبکه آب شرب خوزستان تزریق خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح جامع فاضلاب اهواز نیز امروز بررسی خواهد شد و طی جلسه ای دیگر طرح‌ها بررسی می‌شوند و در سفرهای آینده نقاط دیگر استان مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان عنوان کرد:با اجرای طرح غدیر حداقل تا ۱۰ سال آینده آب پایدار برای شهرها و روستاهای مسیر طرح آبرسانی غدیر خواهیم داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار