بستری ۹۶ بیمار کرونایی طی یک روز در بیمارستان‌های خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آبان 1400 | 11:54 ق.ظ
بستری ۹۶ بیمار کرونایی طی یک روز در بیمارستان‌های خوزستان دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بستری ۳۵ بیمار اینتوبه ای در بیمارستان های خوزستان اظهار داشت: اگرچه آمار کل بستری ها یک ششم میزان پیک پنجم است اما همچنان بیماری کووید ۱۹ در جامعه باقی است لذا از مردم استان تقاضا می شود در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی  […]

دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بستری ۳۵ بیمار اینتوبه ای در بیمارستان های خوزستان اظهار داشت: اگرچه آمار کل بستری ها یک ششم میزان پیک پنجم است اما همچنان بیماری کووید ۱۹ در جامعه باقی است لذا از مردم استان تقاضا می شود در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی  را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم با پوشش ۸۳ درصدی واکسیناسیون، ایمنی لازم را در جامعه ایجاد کنیم.

وی افزود: تاکنون ۶۲ درصد جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان یک دُز و ۱۰ درصد ۲ دُز واکسن دریافت کرده اند. این میزان در شهرها ۶۳ درصد و در روستاها ۵۸ درصد بوده و برای افزایش آن، نیاز به همراهی خانواده ها است.

افزایش جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون از ۷۲ به ۸۵ درصد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه ابراز امیدواری کرد تا پایان آبان ماه جمعیت واکسینه شده تحت پوشش بالای ۱۸ سال خوزستان ز ۷۲ به ۸۵ درصد برسد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان های دهدز، آغاجاری، باغملک به ترتیب ۹۳، ۸۶ و ۸۲ درصد جمعیت دانش آموزی خود را واکسینه کرده اما تنها ۳۴ و ۴۵ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان های شادگان و خرمشهر واکسن زده اند. 

ابول نژادیان با بیان اینکه اکنون میزان واکسیناسیون مناطق شهری استان در افراد بالای ۱۸ سال ۷۶ درصد و در مناطق روستایی ۶۰ درصد است افزود: ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال، شهرستان بهبهان یک دُز و ۶۳ درصد ۲ دُز واکسن تزریق کردند همچنین در حوزه دانشگاه جندی شاپور ۷۳ درصد یک دُز و ۴۷ درصد ۲ دُز را دریافت کرده اند.

وی افزود: حدود ۳۴ درصد افرادی که تاکنون واکسن نزده اند اعلام می کنند که از داروهای سنتی، گیاهی و دمنوش استفاده کرده و اعتقادی به واکسن ندارند. اگرچه طب سنتی مکمل خوبی برای درمان است ولی دمنوش نمی تواند به تنهایی از بیماری کرونا پیشگیری کند. ۲۵ درصد این افراد از عوارض جانبی واکسن ترس داشته و ۲۳ درصد معتقدند که واکسن حاوی مواد خطرناکی برای بدن است همچنین ۲۰ درصد تصور می کنند چون جوان هستند نیاز به واکسن ندارند که یک تفکر کاملا اشتباه است.

ابول نژادیان به بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اول مهر اشاره کرد و افزود: به غیر از دانشجویان سال ۱۴۰۰ مابقی دانشجویان به صورت حضوری فعالیت خود را دنبال می کنند البته تدارک لازم برای حضور این افراد صورت گرفته است همچنین خوابگاه های دانشجویی رصد می شوند تا مشکلات و کمبودها برطرف گردد.

ابراز نگرانی از پیدایش ویروس دلتا پلاس

وی با ابراز نگرانی از ویروس دلتا پلاس که در روسیه شایع شده است افزود: تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانش آموزی خوزستان واکسینه شده اند که تنها ۲۱۰ نفر آنها عوارض خفیفی همچون سردرد و تب  داشتند و جای هیچ نگرانی در زمینه تزریق واکسن کرونا وجود ندارد.

ابول نژادیان بیان کرد: اگر واکسیناسیون در سطح جهان انجام نشود سه درصد از کودکانی که به دنیا می آیند در اثر سرخک و یک درصد به دلیل بیماری کزاز و سیاه صرفه جانشان را از دست می دهند بنابراین واکسیناسیون یک‌ ابزار مهم در سلامتی انسان است.

وی در ادامه با اشاره به رشد سه برابری پیوند عضو در خوزستان نسبت به سال گذشته افزود: پس از اولین عمل موفق پیوند قلب در خوزستان، اکنون به دنبال پیوند پوست، قرنیه و سایر اعضا هستیم و امیدواریم که مسیر خوبی را در این زمینه طی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمام اقداماتی که در جهت پیشگیری از تهدیدهای زیستی انجام می شود جزو موارد پدافند غیرعامل است به عنوان مثال موضوع واکسیناسیون نوعی پدافند غیرعامل به شمار می رود بنابراین قبل از اینکه کرونا افراد جامعه را تهدید کند باید واکسیناسیون لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه به اقدامات پزشکی و درمانی انجام شده برای کمک به زلزله زدگان اندیکا اشاره کرد و با بیان اینکه در حوزه بلایای طبیعی، تیم‌های واکنش سریع ارزیاب، بهداشت و درمان ما بلافاصله در بحث زلزله اندیکا وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دادند افزود: مهمترین کاری که باید در سیل، زلزله و یا دیگر بحران ها انجام داد نظارت بر آب شرب مردم است. 

اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، هفت شهرستان زرد و ۱۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار