کاهش ۱۲ درصدی واردات شکر با افزایش تولید داخل

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1400 | 11:01 ق.ظ
کاهش ۱۲ درصدی واردات شکر با افزایش تولید داخل مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طی ۸ ماه امسال حدود ۷۵۸ هزار تن شکر خام وارد کشور شده است که به دلیل افزایش تولید داخلی، این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۲ درصدی داشته است. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد […]

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طی ۸ ماه امسال حدود ۷۵۸ هزار تن شکر خام وارد کشور شده است که به دلیل افزایش تولید داخلی، این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت براتعلی اظهار کرد: طی ۸ ماه از سال جاری ۷۵۸ هزار تن شکر خام وارد کشور شده است که سهم بخش خصوصی ۷۰ هزار تن بوده است.

براتعلی خاطر نشان کرد: واردات شکر در ۸ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد که دلیل آن افزایش تولیدات داخلیِ (چغندرقند) است.

وی گفت: تا بیستم آبان ماه یک میلیون و ۱۷۸ هزار تن نیشکر تحویل کارخانجات تولید شکر شده است که به میزان مدت مشابه سال گذشته است اما نسبت به سال ۹۸، ۶۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: از این میزان نیشکر تحویلی به کارخانجات، بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر استحصال خواهد شد که پیش‌بینی‌های تولید در این بخش را محقق خواهد کرد.

براتعلی گفت: سطح عرضه‌ی محصول از مناطق جنوب کشور به سایر نقاط در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت که به تثبیت قیمت شکر در بازار کمک می‌کند.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با برنامه‌ریزی خوب برای تولید داخلی و واردات مناسب این کالا، در حال حاضر وضعیت موجودی شکر کشور در شرایط مطمئن قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار