اعلام هشدار نسبت به ورود گونه جهش یافته کرونا به خوزستان/ لزوم تشدید مراقبت‌ از مرزها

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 آذر 1400 | 09:34 ق.ظ
اعلام هشدار نسبت به ورود گونه جهش یافته کرونا به خوزستان/ لزوم تشدید مراقبت‌ از مرزها رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سازمان بهداشت جهانی هشدار شیوع سویه جدید و خطرناک کرونا به نام “اومیکرون” را اعلام کرد که برهمین اساس لازم است مراقبت‌ها در مرزهای خوزستان تشدید شوند.

 فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در چند روز گذشته سازمان بهداشت جهانی هشدار شیوع سویه جدید و خطرناک کرونا به نام “اومیکرون” را اعلام کرد که قدرت انتقال آن بیش از ۱۰ برابر سویه دلتا است.

وی افزود: انجام مراقبت‌های لازم بصورت جدی در مرزها به ویژه در استان‌هایی که دارای مرز زمینی، هوایی و دریایی هستند به شدت توصیه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن درخواست جهت تشدید مراقبت‌ها در مرزهای خوزستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از رفتار سویه دلتا این احتمال وجود دارد که تا یک الی دو ماه دیگر این سویه وارد کشور شود.

وی ادامه داد: برخی از کشورها تمامی پروازهای خود را بر روی آفریقای جنوبی که منشا بروز سویه دلتا و اومیکرون است را بسته‌اند.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: با اینکه کشور ما هیچ پرواز مستقیمی به این کشورها ندارد اما نگرانی‌هایی از سوی پروازهای کشورهای واسطه از جمله امارت وجود دارد.

وی بیان کرد: هرچند که در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان فرآیند انجام تست صورت می‌گیرد اما این مراقبت‌ها باید بیشتر شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار