توزیع هوشمند محصولات کشاورزی، از اولویت‌هاست

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آذر 1400 | 10:47 ق.ظ
توزیع هوشمند محصولات کشاورزی، از اولویت‌هاست وزیر جهاد کشاورزی گفت: توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم از این طریق این محصولات را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.

آقای سید جواد ساداتی‌نژاد در جلسه مانور نظارت و کنترل بازار کالا‌های اساسی که صبح امروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: در موضوع بازاررسانی شرایط مطلوب است و مشکلی در خصوص کالا‌های اساسی وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم با نظارت کافی و همچنین توزیع هوشمند محصولات کشاورزی، کالا‌های اساسی را با قیمت مناسب به مردم برسانیم.

وی ادامه داد: بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی بطور رسمی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و باید رصد و پایش بازار به طور دقیق و روزانه صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد گفت: مردم بصورت روزانه با محصولات کشاورزی سر و کار دارند به همین دلیل جلسه قرارگاه امنیت غذایی هر روز برگزار می‌شود و بازرسی و نظارت نیز باید بصورت روزانه انجام پذیرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بسیج و وزارت صمت نیز در رصد بازار و برای انجام گشت‌های منظم به وزارت جهاد کشاورزی کمک می‌کنند و امیدواریم گشت‌های منظم به صورت روزانه بازار محصولات کشاورزی را رصد کنند تا کمترین چالش را در این حوزه داشته باشیم.

وی گفت: از روز چهارشنبه توزیع اینترنتی مرغ، تخم مرغ و برخی کالا‌های اساسی دیگر در استان‌های مشهد، شیراز و یزد نیز آغاز می‌شود و باید به دنبال افزایش بهره‌وری در تولید و هوشمندسازی در توزیع باشیم.

ساداتی‌نژاد افزود: مرغداری‌های غیرمجاز باید ظرف دو ماه تعیین تکلیف شوند به این ترتیب که یا به زنجیره‌های تولید بپیوندند و یا اصلاحات موردنظر را انجام داده و مجوز بگیرند.

وی گفت: در خصوص مکانیزه کردن مرغداری‌ها نیز موضوع به بانک کشاورزی اعلام شده و برای ارائه تسهیلات به این واحد‌ها مشکلی وجود ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار