هشدار آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آذر 1400 | 10:49 ق.ظ
هشدار آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور، نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق پربارش هشدار داد.
خانم کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۴ آذر و روز‌های آتی اعلام کرد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است. از اواخر وقت امروز در بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.
 
رفیعی ادامه داد: فردا بارش پراکنده در استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و قزوین رخ می‌دهد.
 
وی توضیح داد: سه‌شنبه تا پنجشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق پرتردد و صنعتی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه نیز در نوار شرقی به ویژه بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و سمنان، وزش باد شدید موقتی دارند که در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی امروز مناطق غربی آذربایجان‌های غربی، کردستان و کرمانشاه، فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال خوزستان، ایلام، و بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران، احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و احتمال تاخیر در پرواز‌ها وجود دارد.
 
رفیعی اعلام کرد: آب‌های خلیج‌فارس اوایل وقت امروز مواج و متلاطم است. آسمان تهران نیز ابری و غبارآلود است. حداکثر دما امروز به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما امروز در مهرآباد به ۴ درجه بالای صفر رسید. طبق پیش‌بینی‌ها فردا حداقل دما به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با ۶ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز بندرعباس با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار