صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده در شورای حل احتلاف خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 آذر 1400 | 09:26 ق.ظ
صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده در شورای حل احتلاف خوزستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف خوزستان به صلح و سازش ختم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف، ترویج و توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه است که قوه قضاییه در گام دوم انقلاب به این مقوله در سند تحول قضایی توجه و تاکید بر سوق دادن پرونده های وارده به محاکم به صلح و سازش دارد.
علیرضا باوی اظهار داشت: در این مدت ۷۷ هزار و ۶۷۷ پرونده دعاوی قابل صلح و سازش به این شورا وارد شد که در این مدت ۲۱ هزار ۷۸۱ پرونده از جمله ۳۹ پرونده قتل، هشت پرونده نزاع، سه پرونده اختلاف مالی و سه پرونده اختلاف خانوادگی که از اهمیت خاصی برخودار بودند به صلح و سازش مختومه شدند.
وی ادامه داد: جا دارد از تمامی این عزیزان که در امر اصلاح ذات البین قدم های مؤثر و گره کشایی برداشتند، تشکر و قدردانی شود و امیدواریم که مورد حمایت بیشتر معنوی و مادی قرار بگیرند.
باوی در ادامه اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون توانسته است با رسیدگی به اختلافات و دعاوی، بخشی از بار دستگاه قضایی کشور را کم کند و مهم ترین وظیفه این مراجع، صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات است که جایگاه آن روز به روز در بین مردم ارتقاء پیدا می کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار