مرز‌های کشور می‌توانند راه ورود اُمیکرون باشند

تاریخ انتشار: شنبه 20 آذر 1400 | 09:05 ق.ظ
مرز‌های کشور می‌توانند راه ورود اُمیکرون باشند محمد علوی  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اُمیکرون تاکنون بیش از ۴۱ کشور را درگیر کرده است؛ این سویه بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کند که واکسن تزریق نکرده‌اند بنابراین واکسیناسیون می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این ویروس، قابل توجه باشد. او با بیان اینکه مرز‌های شرقی و غربی می‌توانند […]

محمد علوی  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اُمیکرون تاکنون بیش از ۴۱ کشور را درگیر کرده است؛ این سویه بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کند که واکسن تزریق نکرده‌اند بنابراین واکسیناسیون می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این ویروس، قابل توجه باشد.

او با بیان اینکه مرز‌های شرقی و غربی می‌توانند محلی برای ورود این ویروس به کشور باشند، افزود: گاهی اوقات اطلاعاتی در مورد سویه اُمیکرون داده می‌شود که ممکن است در مردم امید کاذبی ایجاد کند و فکر کنند این سویه، بیماری خفیفی ایجاد می‌کند در حالی که این سویه ویروس جدید است و اطلاعات در مورد آن کم است.

علوی بیان داشت: مبتلایان به این ویروس افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند و اکثر این افراد زیر ۱۲ سال هستند و در صورت ابتلای این افراد، به نوع خفیف بیماری مبتلا می‌شوند و هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر این سویه در چرخه طبیعت وارد شود، بزرگسالان از ابتلا به بیماری در امان باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: از طرف دیگر این سویه به مبتلایان قبلی بیماری کووید – ۱۹ تمایل دارد بنابراین افرادی که یک بار به بیماری مبتلا شده‌اند، اطمینان نداشته باشند که دیگر به بیماری مبتلا نمی‌شوند، زیرا در این سویه، این افراد بیشتر در معرض خطر هستند.

این مقام مسئول گفت: هیچ ویروسی پشت مرز‌های کشور نمی‌ماند. زمانی که یک ویروس در یک نقطه از دنیا بروز پیدا کند، به کشور‌های دیگر نیز می‌رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار