تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک مناطق نفتخیز جنوب و نفت خزر امضاء شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1400 | 17:44 ب.ظ
تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک مناطق نفتخیز جنوب و نفت خزر امضاء شد در نشست مشترک مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت خزر، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های دوجانبه برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در خزر جنوبی امضاء شد. این نشست روز یکشنبه (۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰) با هدف بررسی هم‌افزایی فعالیت‌های مشترک شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت خزر با حضور مدیران‌عامل و جمعی از مدیران […]

در نشست مشترک مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت خزر، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های دوجانبه برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در خزر جنوبی امضاء شد.

این نشست روز یکشنبه (۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰) با هدف بررسی هم‌افزایی فعالیت‌های مشترک شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت خزر با حضور مدیران‌عامل و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت در محل شرکت ملی مناطق نفتخیز در اهواز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست با اشاره به توانمندی‌های این شرکت در حوزه امور فنی، برای همکاری کارشناسان این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای در خزر جنوبی اعلام آمادگی کرد.

مهندس علیرضا دانشی با تاکید بر اینکه همه بخش‌های صنعت نفت باید توانمندی‌های خود را برای توسعه کشور به اشتراک بگذارند گفت: این شرکت برای همکاری با شرکت نفت خزر و سایر شرکت‌های نفت و گاز در زمینه توسعه میادین از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و امکانات خود را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

وی افزود: برای ارائه خدمات فنی به شرکت نفت خزر چند کارگروه مشترک در زمینه زمین‌شناسی، حفاری، مهندسی نفت و خدمات فنی حفاری با حضور کارشناسان دو شرکت تشکیل خواهد شد تا ظرفیت‌ها برای کار  در حوزه دریای خزر به خوبی شناسایی و سپس با لحاظ توجه حداکثری به محیط زیست، اقدامات لازم انجام شود.

در این نشست مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن ‌تشکر از مهندس دانشی و مدیران این شرکت گفت: هدف اصلی از این نشست ایجاد هم افزایی و استفاده از تجربیات و توانمندی متخصصان شرکت ملی مناطق نفتخیز در جهت گسترش همکاری‌ها با شرکت نفت خزر برای توسعه خزر جنوبی در آینده نزدیک است.

 

مهندس مراد کمالی اظهار داشت: در طول سالیان گذشته علی‌رغم محدودیت‌های موجود در دریای خزر از‌جمله بسته بودن این دریا و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه صنعت نفت ایران، اقدامات بسیار خوبی از جهت توسعه زیرساخت‌های اساسی برای انجام فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور انجام شده است.

وی افزود: از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به انجام مطالعات گسترده ژئوفیزیکی دوبعدی و سه بعدی حوضه جنوبی خزر، ساخت پیشرفته‌ترین دکل حفاری نیمه شناور ایران، ساخت چندین شناور‌ منحصر به فرد برای پشتیبانی از دکل و عملیات دریایی، ساخت اسکله، ایجاد منطقه عملیاتی برای پشتیبانی از فعالیت‌های اکتشافی و چندین حفاری از جمله کشف نفت در میدان سردار جنگل اشاره کرد که این روند باید با هم‌افزایی و همکاری تمام متخصصان صنعت نفت کشور از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز با نفت خزر توسعه یابد و برگ‌های زرینی در تالار افتخارات صنعت نفت به یادگار گذاشته شود.

 در این نشست در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک در حوزه‌های مهندسی نفت،‌ زمین شناسی و حفاری بحث و تبادل نظر شد.

در پایان، تفاهم‌نامه‌ای به منظور همکاری‌های فیمابین برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی بین مدیران عامل دو شرکت به امضا رسید


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار